„Avand in vedere solicitarile CFR Infrastructura pentru efectuarea lucrarilor de intretinere a liniei de cale ferata pe relatia Bucuresti Nord – Aeroport H. Coanda , trenurile T.F.C. vor fi anulate in perioada 25.01.2021 – 13.02.2021.

In data de 25.01.2021 – vor circula doar trenurile 15021 pe relatia Bucuresti Nord – Aeroport H. Coanda, si trenul 15020 pentru retur.

In data de 14.02.2021 – NU vor circula trenurile 15021 pe relatia Bucuresti Nord – Aeroport H. Coanda, si trenul 15020 pentru retur”, anunță TFC într-o postare pe pagina de Facebook.

Nu au trecut nici două luni de la deschiderea rutei

Amintim că, la data de 13 decembrie 2020 a început circulaţia trenurilor pe linia de cale ferată între Gara de Nord şi Aeroportul Internaţional ”Henri Coandă” Bucureşti.

Lucrările de modernizare a liniei de cale ferată între Gara de Nord şi Aeroportul Internaţional ”Henri Coandă” au fost recepţionate la data de 4 decembrie 2020, potrivit unui comunicat al CFR SA.

În data de 11 decembrie 2020, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a anunţat pe contul său de pe reţeaua Facebook că trenul spre Aeroportul Otopeni va circula la un interval de 40 de minute, 24/24 ore. Durata călătoriei este de aproximativ 20 de minute, iar costul unui bilet este de 4 lei.

Două mari proiecte pentru această legătură

Compania a derulat două mari proiecte feroviare pentru asigurarea legăturii directe între Gara Bucureşti Nord şi Aeroportul Internaţional ”Henri Coandă” Bucureşti.

Primul a vizat dublarea liniei de cale ferată Mogoşoaia – Baloteşti şi a avut valoarea de 50,5 milioane lei, fiind finanţat de la bugetul de stat.

Al doilea contract a avut ca obiect construcţia liniei noi pentru Racord CF la Terminalul T1 al Aeroportului Otopeni. Valoarea acestuia s-a ridicat la 412,72 milioane de lei, iar finanţarea a provenit din fonduri europene şi de la bugetul de stat.

Calea ferată spre aeroport porneşte din zona de racordare (fosta Haltă Odăile) pe aproximativ 600 de metri. Traseul continuă cu o zonă de consolidare, în lungime de 900 de metri şi un viaduct de 1,52 kilometri, care supratraversează DN1. Aceasta ajunge în fine la noua staţie de călători de la Terminalul Sosiri Aeroportul Internaţional ”Henri Coandă”.