Demarat oficial la 1 ianuarie 2017 şi având ca dată de finalizare 30 iunie 2019, proiectul Transgreen beneficiază de un buget în valoare de aproximativ 2,48 milioane de euro, din care 2,109 milioane de euro reprezintă contribuţie din Fondul European pentru Dezvoltare Regională (FEDR). Finanţarea este realizată prin Programul Transnaţional Dunărea (succesorul Programului de Cooperare Transnaţională Sud-Estul Europei ? SEE).

"Este evident că este necesară dezvoltarea reţelei de autostrăzi şi căi ferate ce conectează între ele puncte cheie ale României şi, mai departe, ţara noastră cu restul Europei. În acelaşi timp, pentru că planurile de dezvoltare a acestor tipuri de "infrastructură mare" prevăd traversarea Munţilor Carpaţi, acest lucru va duce implicit la fragmentarea şi perturbarea unor ecosisteme valoroase incluse în arii naturale protejate, precum siturile de interes european Natura 2000", menţionează ANANP.

ANANP îşi arată disponibilitatea de a participa la proiectul Transgreen şi intenţia de a colabora cu alte organizaţii implicate la dezvoltarea de soluţii concrete de reducere a impactului asupra mediului, în vederea realizării unei "infrastructuri verzi" potrivite, cu atenţie specială pentru coridoarele ecologice ce asigură posibilitatea deplasării speciilor celor mai vulnerabile la impactul autostrăzilor şi căilor ferate.

"Ne reafirmăm, astfel, principiul după care ne vom călăuzi în întreaga noastră activitate, anume că dezvoltarea economică trebuie să se facă în mod durabil, cu o atenţie deosebită acordată protejării mediului înconjurător, asigurând în felul acesta nu doar bunăstarea de moment a cetăţenilor, ci şi dreptul la Viaţă pentru generaţiile ce vor veni", a declarat Florian Udrea, Secretar de Stat, preşedintele ANANP. (Sursa: Agerpres)