Deciziile controversate ale Guvernului Orban încep să își arate primele consecințe în plan social. Angajații Societății Reparațiilor de Locomotive – SCLR au intrat în grevă, fapt ce a silit CFR Călători să anuleze 19 trenuri, deoarece nu are suficiente locomotive.

Circulația trenurilor grav afectată

Protocolul prevede ca locomotivele să intre în revizie odată la trei zile, iar din cauza grevei aceste revizii nu se mai fac. În consecință, joi circulația trenurilor este grav afectată.

În această dimineață au intrat în grevă în jur de 1300 de persoane, angajați ai SCLR. Este vorba de proteste în depourile Iași, Suceva, Cluj, Timișoara, Arad, Pitești, București, Ploiești, Galați și Brașov.

Locomotive fără revizii

Dacă locomotivele care nu trec la aceste revizii, practic locomotivele nu pot fi scoase pe teren, e ilegal. În prezent, nu mai circulă trenuri pe rutele Suceava Nord-Pașcani, Buzău-București Nord și câteva trenuri pe zona Galați, Buzău și Roșiori.

Trebuie precizat faptul că Federaţia Mecanicilor de Locomotivă – FML și-a manifestat recent nemulțumirea față de Proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea contractelor de servicii publice pentru perioada 1 ianuarie 2020 – 31 decembrie 2023 în transportul feroviar public de călători.

Nemulțumiri pe toată linia

Iulian Măntescu, preşedintele FML, susține că actul normativ este un dezastru pentru toate cele şase companii cu capital românesc, inclusiv CFR Călători, care vor fi ”spulberate”.

Potrivit acestuia, documentul nu face altceva decât să pregătească terenul pentru intrarea în România a multinaţionalelor, respectiv DB (Deutsche Bahn AG) şi OBB.

Pierdere uriașă

”Afectează şi compania CFR Călători, pentru că până acum subvenţia acordată era pe doi indicatori: unul cantitativ şi unul calitativ, respectiv km-tren şi călători-km. Scoţând călători-km, au împărţit în două această subvenţie pe km-tren în 36%, care se dă pe trenurile InterRegio şi restul de 64% pe Regio.

În cazul CFR Călători, din cele 48 de milioane 660 şi ceva de mii de tren-km, aproape 30 de milioane sunt InterRegio şi, atunci, subvenţia nu va asigura diferenţa dintre venituri şi costurile de operare şi va duce undeva la o pierdere de peste 600 de milioane de lei pentru anul 2020”, a explicat Măntescu.