Italienii de la Astaldi, spaniolii de FCC, austriecii de la Switellsky și Strabag sunt doar câțiva dintre cei care s-au arătat interesați.

Oferte au depus șase asocieri și două firme, respectiv Impresa Pizzarotti & C S.p.a, Astaldi SpA – Dafora, Impregilo SpA, FCC – Alpine – AZVI – Straco, JV PORR Bau – Wiebe Gmbh & Co KG – Hochtief Solution AG, Sociedad Anonima, De Obras Y Servicios, Copasa – Ortiz Construcciones Y Proyectos SA – Contratas Y Servicios Ferroviarios SAU, Switellsky – Strabag – Arcada – Euroconstruct – Transferoviar Grup, OHL – OHL ZS – Confort – Puentes.

Valoarea estimată a lucrării este de 877,29 milioane de lei, fără TVA, respectiv circa 204,4 milioane de euro, fără TVA.  Termenul de execuţie va fi de maximum 36 luni de la data atribuirii contractului, iar perioada de garanţie – 24 de luni, de la terminarea lucrărilor. Sursa de finanţare este asigurată din fonduri de coeziune, nerambursabile de la Comisia Europeană, în proporţie de 85% şi contribuţia de la bugetul de stat, în proporţie de 15%.

Lucrările la infrastructură şi suprastructură cuprind variante traseu – 8,91 km, lucrări consolidare – 300 metri, protecţii albii – 1.790 metri, reabilitarea a cinci poduri şi 12 poduri noi, reabilitarea a cinci podeţe şi 13 podeţe noi şi opt pasaje denivelate.

De asemenea vor fi executate lucrări de reabilitare a clădirilor şi spaţii aferente instalaţiilor tehnologice şi publicului călător, precum și a  peroanelor, copertinelor.