Nechifor a spus că s-a decis închiderea aeroportului pentru a scurta perioada în care se derulează lucrările de construcţie şi reluarea zborurilor cât mai repede posibil după modernizare.

”Cu cât scurtăm perioada de modernizare cu atât mai bine. Să nu ne întindem prea mult ca anul viitor, să devină din nou operaţional cât mai repede având şi toate dotările moderne”, a spus Nechifor.

În perioada de iarnă-primăvară, pista va fi demolată complet, împreună cu platformele adiacente, după care se vor efectua lucrările de excavare pentru noua pistă, la o adâncime de 1,65 metri, pe o lungime de 2.460 de metri cu o lăţime de 45 de metri, urmând ca apoi să fie construit stratul de rezistenţă şi turnat stratul de 40 de centimetri de mixtură asfaltică elastică. Nechifor a subliniat că spargerea pistei şi reconstrucţia ei este o lucrare de mare anvergură şi că doar transportul de materiale dinspre şi spre şantier presupune 60.000 de camioane cu încărcătură. Potrivit lui Nechifor, programul iniţial prevedea ca lucrările la pistă să se deruleze în etape, cu menţinerea aeroportului operaţional, dar acest mod de lucru prelungea prea mult data la care se finaliza proiectul de modernizare şi ridica costurile. Totodată, Nechifor a spus că ROMATSA a recomandat ca lucrările să se facă cu aeroportul închis.

În prezent lucrările se află în graficul stabilit în ceea ce priveşte construcţia noului turn de control şi a staţiei de tensiune de mare putere ce va deservi aeroportul.

Nechifor va solicita ROMATSA să fie pregătită să monteze Sistemul ILS (instrument landing system) pentru care are prevedere bugetară.

”Investim în aeroport din trei direcţii. O dată prin ROMATSA, care instalează aparatura de control şi trafic aerian, modernizarea pistei şi a sistemului de balezaj, prin proiectul finanţat de Uniunea Europeană, dar şi modernizarea aerogării, cu fondurile Consiliului Judeţean”, a spus Nechifor.

Fiecare etapă de modernizare va fi monitorizată şi certificată de experţi, deoarece pista este construită pentru aeronave de mari dimensiuni, iar ulterior aeroportul sucevean va reautorizat.

Aeroportul Suceava este modernizat printr-un proiect cu finanţare europeană prin POS-Transporturi, contractul de execuţie fiind semnat în 9 august cu firma Tehnic Asist din Botoşani, presupunând modernizarea pistei de rulare, a balizajului, a turnului de control, pregătirea terenului în vederea amplasării sistemului de navigaţie tip ILS, costul investiţiei fiind de 105 milioane de lei fără TVA.

Compania Tarom a anunţat că va relua din 17 noiembrie cursele Bucureşti – Suceava.

Sursa: Agerpres