Joi, 3 octombrie 2019, este ziua în care constructorul austriac Porr a adus primele utilaje pe locul șantierului pe care va demara cel mai important proiect rutier al României.

Este vorba de autostrada Sibiu-Pitești, proiect de infrastructură extrem de important nu doar în plan economic, ci și prin prisma faptului că este prima autostradă care unește provinciile istorice ale României.

”Porr a deschis șantierul pe lotul 1. Am văzut mişcare de acum două zile. În dimineaţa aceasta am trecut din nou şi am observat două excavatoare şi două compactoare. Deja au excavat din solul fertil pe o distanță de 50 m”, spune Adrian, un pasionat de infrastructură , pe un forum de profil, citat de economica.net.

Astfel, după ce constructorul austric Porr a bătut ţăruşi topografici pe Autostrada Sibiu – Piteşti, pe lotul 1 ar fi fost finalizate şi lucrările de descărcare arheologică. Pe şantier au apărut şi panouri de informare în care sunt menţionate cele mai avansate loturi, respectiv 1, 4 şi 5, din cea mai importantă autostradă a României.

Trebuie menționat faptul că în aprilie 2019 statul român a semnat contractul cu austriecii de la Porr pentru secţiunea 1 a autostrăzii. Ulterior ei au derulat activitatea de proiectare, potrivit unor imagini surprinse în iulie de pasionaţii de infrastructură.

Secţiunea 1 Sibiu – Boiţa este deocamdată singurul tronson din Autostrada Sibiu – Piteşti care are constructor desemnat.

Până la jumătatea lunii octombrie, CNAIR ar uma să desemneze şi câştigătorul licitaţiei pentru secţiunea 5 Curtea de Argeş – Piteşti. Constructorul cu cele mai mari şanse este firma italiană Astaldi.

De asemenea, în cursa pentru secţiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeş au intrat 10 constructori. În ce piveşte secţiunile 2 şi 3, CNAIR urma să contracteze servicii de foraje geotehnice, pentru a lansa ulterior licitaţii de proiectare şi execuţie.

Autostrada Sibiu – Piteşti va avea o lungime de 123 kilometri şi va fi împărţită în cinci loturi, Sibiu – Boiţa, Boiţa – Cornetu, Cornetu – Tigveni, Tigveni – Curtea de Argeş şi Curtea de Argeş – Piteşti, va avea opt noduri rutiere şi nouă tuneluri.

Autostrada Sibiu – Piteşti este o parte importantă a Coridorului 4 Pan-European, care traversează ţara de la vest la est. Aceasta este cerută şi de către Dacia – Renault, cel mai mare exportator al României.