A fost desemnat câștigătorul pentru construcția secțiunii Chețani-Câmpia Turzii din Autostrada Brașov- Târgu Mureș – Cluj- Oradea

„A fost finalizată reevaluarea ofertelor și desemnat câștigătorul pentru proiectarea și construcția secțiunii Chețani-Câmpia Turzii din Autostrada Brașov- Târgu Mureș – Cluj- Oradea.

Asocierea de constructori austrieci și germani, care a câștigat licitația cu suma de 420,34 milioane de lei (făra TVA), are la dispoziție 3 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuția lucrărilor, după semnarea contractului.

Contractul pentru acest tronson de autostradă (cu o lungime de 15,70 km) este finanțat din fonduri europene nerambursabile”, a scris luni Sorin Grindeanu pe pagina sa de Facebook.

Amintim că Asociaţia Pro Infrastructură a transmis luni că au fost lansate licitaţiile pentru cele patru tronsoane ale Autostrăzii A13, Sibiu-Făgăraş, „după opt ani de chin”. Această autostrada are o lungime de 68,05 kilometri.

Au fost lansate licitaţiile pentru cele patru tronsoane ale Autostrăzii A13, Sibiu-Făgăraş

Potrivit Asociației Pro Infrastructură, cei 68,05 kilometri dintre Boița (conexiune cu A1 Sibiu-Pitești) și Făgăraș sunt împărțiți în patru tronsoane.

Harta interactivă cu traseu calibrat cu mare precizie poate fi vizualizată aici: https://bit.ly/3vNc39L.

Pe data de 6 august 2022, a fost pornită licitația aferentă lotului 1 Boița-Avrig (lungime 14,253 km, valoare estimată 2,1-2,47 miliarde lei fără TVA), iar pe data de 3 august 2022, au fost demarate licitațiile pentru loturile:

  • 2 Avrig-Arpașu de Jos (19,922 km, 1,71-2,02 miliarde lei);
  • 3 Arpașu de Jos-Sâmbăta (17,61 km, 1,84-2,16 miliarde lei);
  • 4 Sâmbăta-Făgăraș (16,265 km din A13 și 5,65 km drum de legătură, 1,16-1,37 miliarde lei).

Datele depunerii ofertelor au fost programate pentru perioada cuprinsă între 11-14 octombrie 2022 dar, ca în aproape toate cazurile pe proiecte majore, ele probabil vor fi amânate, susține Asociația Pro Infrastructură.

„CNAIR se chinuie să pregătească această autostradă esențială din 31.05.2014, moment în care a lansat licitația de revizuire a studiului de fezabilitate vechi, făcut pe genunchi, care prevedea drum expres pe ruta Sibiu-Brașov. Contractul de actualizare SF a fost atribuit după aproape un an de zile, pe 07.04.2015, celor de la Consitrans pe suma de 16,3 milioane lei fără TVA, termenul de predare fiind 17 luni.

După ce inițial s-a pierdut un an întreg doar din cauza lipsei finanțării, au urmat ani întregi de total dezinteres politic, probleme birocratice, tergiversări și dezbateri interminabile pe variantele de traseu între Consitrans, CNAIR și JASPERS, cei care supervizează proiectele majore din partea Comisiei Europene.

Într-un final apoteotic, studiul de fezabilitate a fost avizat de CNAIR abia pe 28 decembrie 2021, așadar cu „doar” vreo 5 ani de întârziere! Nici bucata Făgăraș-Brașov nu se lasă mai prejos. Ani întregi nu s-a făcut nimic, nici măcar pregătire, singura cariocă trasată pe hartă fiind cea din studiul de fezabilitate vechi”, a transmis luni Asociația Pro Infrastructură.

Pe data de 31 martie 2021, s-a scos la licitație completarea studiului de fezabilitate la pachet cu realizarea proiectului tehnic pe secțiunea Făgăraș-Brașov, iar contractul a fost dat celor de la Search pe data de 24 august 2021 pe suma de aproape 18,2 milioane lei, fără TVA.

„Termene: actualizarea studiului de fezabilitate timp de 22 luni și alte 3 aferente PAC (Proiect pentru Autorizarea lucrărilor de Construire), plus încă 3 luni de definitivare a proiectului tehnic și alte două de asistență în atribuirea lucrărilor (licitație).

Pe 07.07.2022 s-a avizat AMC2 (Analiza Multi-Criterială 2). În cel mai fericit caz, putem spera la startul licitației de lucrări în primăvara anului viitor pe cei aproximativ 48 kilometri dintre Făgăraș și Brașov (zona Codlea-Ghimbav-Cristian)”, scrie pe pagina oficială de Facebook a Asociației Pro Infrastructură.