Exista un principiu de marketing care spune ca o companie poate obtine cistiguri mai mari daca scoate pe piata produse asemanatoare, care se pot chiar concura itre ele. Este vorba despre folosirea unor produse asa-numite substituibile. Important este ca, i total, compania respectiva sa detina o cit mai mare cota de piata. Iata ca i acest moment viata politica romineasca are si ea parte de o tehnica asemanatoare. Este vorba despre tandemul Stolojan- Isarescu. Deja, Theodor Stolojan si-a anuntat candidatura sustinut de PNL. Mugur Isarescu este si el hotarit sa intre i cursa prezidentiala, dar deocamdata sunt mai putin clare fortele politice sau ale societatii civile care ii vor sustine candidatura. Cert este ca Stolojan si Isarescu sunt, din multe puncte de vedere, doua marfuri substituibile. Adica impreuna pot aduna suficiente voturi pentru a-l ivinge pe Ion Iliescu.
Cei doi au multe i comun. Sunt nou-veniti i politica (Isarescu isi pastreaza independenta, dar candidatura are o puternica icarcatura politica) si, mai ales, sunt, i ochii opiniei publice, adevarati specialisti. Adica mai putin oameni politici si mai mult tehnocrati. Desigur, itre cei doi exista si diferente care provin din felul i care au sustinut, mai mult sau mai putin vizibil, forte sau personalitati politice. Cert este ca daca il poate ivinge cineva pe Ion Iliescu, acestia sunt doar Stolojan si Isarescu, impreuna.