Alianta PSD+PC  a investit, in prima saptamana de campanie, cei mai multi bani in publicitate in mass-media – 305.832 de euro la rate-card (tarife lista, inainte de aplicarea discountului). Astfel, Alianta a alocat 157.344 de euro pentru publicitatea in print si 148.488 de euro in spoturi televizate, potrivit Institutului pentru Politici Publice(IPP).

 

Pe locul doi, la capitolul investitii brute in publicitate, se afla PNL. Liberalii au cheltuit, pana acum, 296.070 de euro, dintre care 152.972 euro pentru presa scrisa si 143.098 euro pentru TV.

 

PD-L ocupa locul al treilea, investind 180.873 de euro – 105.070 de euro  in presa scrisa si 75.803 euro in televiziune.

 

Emisiunile electorale televizate platite, ale caror tarife trebuie afisate de posturile TV, nu au fost luate in calcul.

 

Raportandu-ne la campania electorala care a precedat alegerile parlamentare din 2004, diferenta nu este foarte mare. Atunci, in primele sapte zile de campanie, partidele politice au cheltuit aproximativ 700.000 de dolari pentru publicitate. “Cresterea in sine nu este spectaculoasa. Dar s-au mai schimbat regulile jocului. In 2004, candidatii nu aveau voie sa apara in emisiuni electorale sau sa dea publicitate electorala la TV. Anul acesta, odata cu noile prevederi, pot sa investeasca mai mult – si ne asteptam sa investeasca mult mai mult – in publicitatea electorala in media audio-vizuala, in special, in ultima saptamana de campanie”, a declarat, pentru Capital.ro, Elena Iorga, coordinator de proiecte in cadrul IPP.

 

Monitorizarea a inclus 21 de cotidiane centrale, 119 de reviste  si publicatii periodice, 15 posturi TV si 9 posturi de radio.