Aceasta piaţă a crescut cu 4,7% în trimestrul al doilea din 2013, faţă de acelaşi trimestru al lui 2012.

‘Cel mai mare sector din trimestrul al doilea 2013 a fost cel de Telecom, cu o valoare totală de 99 milioane de euro, fiind totodată sectorul care a generat cea mai mare creştere de valoare, de 17% faţă de T2 2012. O altă creştere notabilă a fost cea înregistrată de sectorul electrocasnicelor mari, de aproape 5% în valoare faţă de T2 2012, precedentul trimestru de creştere pentru acest sector înregistrându-se în anul 2011. Piaţa foto, care a înregistrat o descreştere de 25,5%, împreună cu piaţa de imprimante şi multifuncţionale (-8,8%) şi piaţa de electronice (-5,2%) au fost singurele sectoare cu rezultate negative’, se arată în document.

În ceea ce priveşte piaţa telecom, segmentul smartphone a fost principalul motor de creştere, în timp ce telefoanele mobile continuă să scadă.
Piaţa electrocasnicelor mici a atins valoarea de 24 milioane euro în T2 2013, valoare cu 8,7% mai mare decât în T2 2012. ‘Această evoluţie pozitivă se reflectă şi în vânzările din prima jumătate de an, în care s-a înregistrat o creştere de 4,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. În ceea ce priveşte cea mai mare piaţă din acest sector, cea a aspiratoarelor, atât modelele cu sac cât şi cele fără sac au avut rate de creşteri de două cifre în comparaţie cu T2 2012’, arată documentul citat. În cel de-al doilea trimestru al lui 2013, piaţa electrocasnicelor mari a arătat o creştere de aproape 5% faţă de T2 2012, ajungând la o valoare de 73 milioane de euro.

‘De asemenea, comparând prima jumătate a lui 2013 cu aceeaşi perioadă a anului 2012, vânzările de electrocasnice mari au crescut cu 1,7%. Principalii factori de creştere de pe această piaţă rămân electrocasnicele incorporabile precum cuptoarele şi plitele, dar şi maşinile de spălat vase, hotelele şi congelatoarele, segmente ce au înregistrat rate de creşteri de două cifre în acest trimestru faţă de cel corespunzător anului precedent. Valoarea de pe piaţa totală a fost ridicată şi de evoluţiile pozitive în ceea ce priveşte valoarea vânzărilor a segmentelor de frigidere şi maşini de spălat rufe, chiar dacă acestea au scăzut din punct de vedere al volumului. Acest lucru se datorează faptului că s-au vândut modele cu caracteristici îmbunătăţite: mai mult de un sfert din valoarea pieţei de frigidere aparţine modelelor cu sistem No Frost incorporat şi mai mult de un sfert din piaţa de maşini de spălat rufe aparţine modelelor din clasele energetice A++ şi A+++’, arată studiul GfK.

Potrivit acestuia, piaţa cuptoarelor cu microunde a înregistrat o evoluţie plată, iar aragazurile continuă pe un trend descendent.

GfK Temax este un indice utilizat de GfK Retail and Technology pentru a monitoriza pieţele bunurilor de folosinţă îndelungată. Rezultatele sunt bazate pe studiile desfăşurate regulat pe panelul de retail al GfK. Panelul de retail cuprinde date de la peste 390.000 de puncte de vânzare la nivel mondial. Începând cu februarie 2009, GfK Retail and Technology calculează indicele GfK Temax la nivel internaţional, în peste 30 de ţări. Este primul indice care include toate pieţele bunurilor de folosinţă îndelungată în ţări diferite.
Sursa: Agerpres