Primele efecte ale procesului de rebranding al Agricola Bacău vor putea fi văzute, cel mai probabil, la sfârşitul acestui an – compania estimează vânzări mai mari cu aproximativ 15% (în valoare).

Operațiunea a presupus inclusiv modificarea logoului companiei, după un concept realizat de agenţia BrandTailors. Noutatea principală rezultată în urma finalizării procesului de rebranding constă în adoptarea unei identităţi corporate adresată partenerilor diferită de identitatea de brand, adresată consumatorilor. Astfel, brandul de produs este marcat printr-o identitate vizuală ce inspiră prospeţime, atribut pe care consumatorii l-au identificat ca fiind caracteristic Agricola. Noua identitate de produs este alcătuită dintr-o frunză de tei văzută dintr-o perspectivă ce îi conferă forma unei inimi, pe care se află aşezată o picătură de rouă. Sloganul brandului de produs este coerent cu noua imagine: „Inimă de prospeţime”.

Totodată, noua imagine a brandului corporatist este o reprezentare stilizată a  piesei „Cloşca cu puii de aur” a tezaurului de la Pietroasa. „Noua promisiune a brandului corporatist -<Agricola – neam de gospodari> vorbeşte despre respectul pentru tradiţia lucrului bine făcut, dar şi  despre istoria de peste 50 de ani a companiei”, spune Grigore Horoi, preşedinte al grupului de companii Agricola. De ce acum această mutare? Ca un răspuns la nevoia companiei de a se dezvolta, după cum spun oficialii companiei. „Am înlocuit – în paralel cu întinerirea identităţii vizuale -, un tip de management reactiv-adaptativ cu unul creativ-agil”, completează Tatiana Cimpoeşu, vicepreşedinte Agricola Bacău.

Noua identitate a fost implementată în proporţie de 85%, prin schimbarea ambalajelor produselor şi realizarea unei imagini coerente şi în magazinele Agricola. Investiţia în conceptul şi implementarea procesului de rebranding la nivelul firmelor din grupul Agricola şi a tuturor categoriilor de produs existente se ridică la aproximativ 200.000 de euro.

Compania estimează că valoarea totală a acestui proces, completată de o nouă campanie de comunicare ATL precum şi de promovarea noii imagini a Agricola la nivel internaţional, se va ridica la aproximativ un milion de euro.

Agricola este unul dintre cei mai mari producători de carne de pui din România şi principalul exportator din această categorie. În 2011, Agricola deţine 15% din piaţa cărnii de pui, este lider cu 19% din piaţa de semipreparate şi produse de tip ready-meal, iar Salamul de Sibiu Agricola este lider în total segment Salam de Sibiu comercializat în România cu 53,2% cotă de piaţă în valoare (Nielsen, iunie – iulie 2012).

În ultimii trei ani, compania a lansat produse noi („Puiul familist“ – 2009, „Puiul Antistres“ şi „Puiul Fericit“  – 2010), a găsit metode de promovare în mediul online (creatordepofta.ro) şi şi-a dublat exporturile, până la 20% din producţia de carne de pasăre. De exemplu, în doi ani de la lansare, Puiul Fericit a adus 1 milion de euro, la o medie a vânzărilor lunare de 15 tone.

Afacerile grupului de firme Agricola Bacău au depăşit, în 2011, pragul de o jumătate de miliard de lei, în condiţiile reducerii consumului de carne, înregistrând o cifră totală de afaceri de aproximativ 119 milioane de euro (508,498 milioane lei).
Consumul intern de carne de pasăre se ridică la aproximativ 400.000 tone, peste 85% fiind susţinut din producţia internă.