În Conway, statul Arkansas, compania americană Acxiom, cel mai mare procesor de date din lume, are peste 23.000 de servere pe care strânge, aranjează şi analizează date despre consumatori.

Acxiom priveşte viaţa americanilor mai în amănunt decât FBI, Fiscul, Facebook sau Google, scrie cotidianului New York Times. Dacă eşti un american adult, „şansele sunt mari ca Acxiom să cunoască date precum vârsta, sexul, greutatea, înălţimea, starea civilă, nivelul educaţional, preferinţe politice, obiceiuri la cumpărături, temeri legate de situaţia gospodăriei, planuri de vacanţă şi altele", potrivit New York Times

Denumită "uriaşul tăcut" al bazelor de date pentru marketing, o industrie de miliarde de dolari, baza de date a Acxiom Corporation conţine informaţii despre circa jumătate de miliard consumatori de pe planetă, cu circa 1.500 de indicatori pentru fiecare. Printre clienţii Acxiom s-au numărat bănci precum Wells Fargo şi HSBC, producători auto ca Toyota şi Ford sau retaileri ca Macy’s.

Strângerea de informaţii şi analiza lor la o scară atât de mare, bazată pe informaţii disponibile public, pe sondaje şi alte metode asemănătoare, este perfect legală, mai scrie New York Times.

Acxiom a înregistrat în un profit de 77,26 milioane de dolari, la vânzări de 1,13 miliarde de dolari. Cu o cotă de piaţă de peste 12% din sectorul de servicii de marketing direct, compania are la ora actuală birouri în SUA – în Chicago, New York, Foster City şi Nashville – şi în străinătate, în Marea Britanie, Franţa, Germania, Olanda, Polonia, China, Brazilia şi în Australia, serviciile sale extinzându-se şi în alte ţări, dezvăluie New York Times.