Firmele care au intrat pe piaţa de uşi şi ferestre termoizolante se pot aştepta în acest an la creşteri de cel puţin 30%, în contextul construirii de ansambluri rezidenţiale noi şi al renovării apartamentelor vechi.

Oveste bună pentru cele aproximativ 6.000 de companii care au mizat pe producţia sau comercializarea acestor produse. Anul trecut, valoarea pieţei romåneşti de tåmplărie termoizolantă a fost de circa un miliard de euro, cu 30% mai mult decåt în 2006.

„Segmentul ferestrelor şi uşilor termoizolante din PVC a înregistrat cea mai bună dinamică, ajungånd să reprezinte o cotă de 76% din totalul pieţei. Motivul este reprezentat de raportul calitate/ preţ, superior celorlalte materiale (lemn sau aluminiu)“, spune Cosmin Ionescu, vicepreşedintele firmei Casa Noastră, unul dintre principalii producători de sisteme de ferestre şi uşi din PVC din Romånia. Compania a intrat pe această piaţă în anul 2001 şi a investit pånă în prezent aproximativ 25 de milioane de euro, avånd totodată planificate  investiţii de 45 de milioane de euro pånă în 2010. În acest an, Casa Noastră a lansat brandul de ferestre termoizolante QFort şi îşi propune să atingă o cifră de afaceri de circa 33 de milioane de euro.

Unul dintre competitorii direcţi, Aplast, companie înfiinţată în anul 2000, şi-a majorat vånzările cu aproximativ 80% în primele şapte luni ale acestui an, faţă de perioada similară a anului precedent. „Creşterea a fost determinată de noile dezvoltări imobiliare şi de nevoia romånilor de a-şi înlocui ferestrele vechi. De asemenea, evoluţia puterii de cumpărare şi accesul la produse financiare, care facilitează achiziţionarea în rate a tåmplăriei, au stimulat consumul“, consideră Ciprian Cherciu, marketing director al Aplast, jucător ce estimează pentru acest an o cifră de afaceri de 35 de milioane de euro şi un profit operaţional (EBITDA – cåştigul înainte de plata dobånzilor, impozitelor, includerea deprecierii şi a amortizării) de aproximativ 15%.

Apartamentele vechi ridică piaţa ferestrelor termoizolante

Cu toatea acestea, deşi piaţa a crescut în ultimii cinci ani cu minimum 20% pe an, Cherciu spune că cea mai importantă evoluţie s-a înregistrat în 2006, cånd procentul de creştere a fost de peste 30%.

Bilanţul vånzărilor ferestelor şi uşilor termoizolante după primele şase luni ale acestui an arată că acestea au crescut cu aproximativ 25% faţă de perioada similară din 2007. Potrivit vicepreşedintelui Casa Noastră, creşterea din primul semestru al acestui an a fost determinată de renovările imobilelor vechi, pentru îmbunătăţirea eficienţei energetice, dar şi de proiectele imobiliare noi, aflate în curs de derulare. În prezent, Casa Noastră colaborează cu mai mulţi dezvoltatori imobiliari, unul dintre aceştia fiind grupul Romconstruct.

Pånă în 2011, vånzările anuale s-ar putea tripla

Mizånd pe creşterea pieţei şi în următorii ani, companiile s-au orientat spre extinderea distribuţiei la nivel naţional şi pe campanii agresive de marketing. Dacă 2007 a fost anul extinderii Aplast, 2008 este anul lărgirii distribuţiei celor de la Casa Noastră. Compania dispune în prezent de o reţea de 86 de magazine, dintre care 64 sunt unităţi proprii, iar 22 de magazine sunt ale distribuitorilor autorizaţi. În urma investiţiilor realizate în următorii doi ani, compania îşi propune să deţină o reţea de 150 de magazine.

Odată cu extinderea reţelei de magazine la nivel naţional, lupta pentru cåştigarea clienţilor s-a mutat şi pe terenul marketingului. Astfel, din primăvara acestui an, atåt Aplast, cåt şi Casa Noastră au lansat ample campanii de promovare la principalele posturi de televiziune, radio şi în presa scrisă. Pentru promovarea ferestrelor Aplast, compania a lucrat cu agenţia de publicitate Bigger Group, sloganul ales fiind «Imposibilul posibil». „Mesajul campaniei «Închidem problema ca să deschidem lumea» transmite în mod direct şi concret calităţile ferestrelor Aplast“, a declarat directorul de marketing al Aplast odată cu lansarea campaniei.

Pe de altă parte, Casa Noastră a apelat la Brandient, o agenţie de branding cu renume pe piaţa autohtonă, pentru a crea marca de ferestre Qfort, şi la agenţia de publicitate Next Advertising, pentru realizarea campaniilor de promovare.

Privind în viitor, specialiştii spun că investiţiile firmelor de tåmplărie termoizolantă în echipamente, magazine sau promovare sunt justificate. Pånă în 2011, vånzările anuale din acest sector ar putea să se tripleze, depăşind astfel nivelul de trei miliarde de euro.

117-16722-18_cosminionescu_30.jpg«Cel mai dinamic segment din piaţă este acela al ferestrelor şi uşilor termoizolante din PVC, cu o cotă de 76% din totalul pieţei.»
Cosmin Ionescu, vicepreşedinte, Casa Noastră

1 miliard de euro este valoarea pieţei de sisteme de ferestre şi uşi termoizolante în anul 2007. Suma este cu 30% mai mare decåt cea din anul precedent

O piata tentanta

• Anul trecut, activitatea firmelor din industria de tåmplărie termoizolantă (ferestre şi uşi) a crescut cu aproximativ 30%, potrivit declaraţiilor managerilor din companiile de profil.

• Cele mai våndute ferestre au tåmplăria din PVC, cu profile tricamerale sau pentacamerale, pe locul doi clasåndu-se cele cu profile din aluminiu, urmate de cele din lemn.

• Reabilitarea termică a imobilelor multietajate (blocuri de locuinţe) reprezintă una dintre premisele favorabile expansiunii susţinute a vånzărilor de ferestre şi uşi termoizolante.