Capital: Cota de piață a mărcilor premium a avansat în ultimii ani în România. Mult peste cea a majorității brandurilor de volum. Care este explicația?

Wolfgang Schulz: Mașinile premium nu sunt ieftine, dar au devenit mult mai accesibile. Clienții noștri au înțeles asta și nu se orientează doar după prețul de achiziție ci și după costul total de deținere (TCO). Grație sistemului inteligent de finanțare oferit de BMW Financial Services, cum ar fi BMW Select, pachet cu o valoare reziduală garantată, costului standard de întreținere, consumului excelent de carburant și valorii bune de revânzare, oferta noastră este foarte apreciată. Vedem asta și în constanta creștere a vânzărilor către clienți corporate. De asemenea, avem o ofertă nouă, importantă, pentru piață. BMW i și noua gamă BMW Seria 2 Active Tourer și Grand Tourer au dechis mărcii noastre drumul către segmente de piață complet noi. Oferim acum oportunități și pentru clienții care u luaseră niciodată în calcul marca BMW pentru achizție. Acestea ne oferă un potențial foarte important pentru creștere și extindere. ȘI avem clienți care au descoperit marca BMW datorită interesului pentru gama electrică „i”.

Capital: În ciuda creșterilor înregistrate de marca BMW pe piața românească, atât în privința înmatriculărilor cât și în cea a cotei de piață, principalul concurent – Mercedes-Benz – a depășit performanțele brandului dvs. La fel se întâmplă și la nivel mondial. Care considerați că sunt motivele care au poziționat marca BMW în 2016, după ani de supremație, în poziția a doua din segmentul premium, după Mercedes-Benz?

Wolfgang Schulz:  Este important de subliniat faptul că grupul BMW este încă cel mai mare producător de automobile premium și avem o bună poziționare în zona profitului. Acest detaliu este important pentru clienții noștri pentru că nu ilustrează numai succesul, ci și faptul că avem resurse financiare viabile pentru a investi în dezvoltare, mai ales în astfel de momente de schimbare a pieței. Este o garanție că lucrurile care vor veni sunt cel puțin la fel de interesante. Pe plan local ne dezvoltăm într-un ritm constant. Dorim să ne asigurăm o poziție puternică și durabilă pe piață. Avem alături și angajamentul de a investi în viitor al marii noastre rețele de dealeri. Și acesta este un lucru bun pentru clienții noștri: soluții noi și mai bune în zona de service și o acoperire teritorială tot mai extinsă.

Este important de subliniat că am început o importantă reînnoire a gamei noastre de produse. Noile Seria 7 și X1 au avut deja un an întreg pe piață în 2016 și au fost primite excelent. Acum lansăm noua Serie 5 și, în plus, până la finalul lui 2017 vom adăuga o listă importantă de noutăți.

Capital: Anul 2017 începe fără implicarea statului român în piața auto prin taxa pe poluare. Ce perspective considerați că are marca BMW și piața auto românească în acest an?

Wolfgang Schulz: Pentru 2017 avem avantajul unei game noi de vehicule dotate cu tehnologii convingătoare. De exemplu, avem cea mai complexă ofertă în zona mașinilor hibride de tip plug-in și ne vom extinde supremația în fața competiției cu un nou sistem iDrive care este mult mai ușor de utilizat. Acestea sunt doar câteva exemple care ne dau încredere în performanța noastră pe piață.

În privința planurilor Guvernului privind taxarea vehiculelor, noi credem că un proiect multianual este esențial. Asta ar crea un mediu stabil care duce ulterior la creștere.

Capital: Reprezentați una dintre companiile care importă în România vehicule „verzi”. Considerați că statul ar trebui să se implice în continuare în subvenționarea achziției de astfel de mașini?

Wolfgang Schulz: Grație programului de suport oferit de ultimele două guverne vedem în România un interes tot mai mare pentru mașini electrice. Tot datorită susținerii Guvernului, clienții din România au descoperit că mașinile electrice pot fi o soluție viabilă. Primul pas în dezvoltarea pieței de mașini electrice este câștigarea încrederii, iar noi considerăm că am reușit asta.Suntem încrezători că acest segment de piață va crește și în viitor.

Programele guvernamentale de suport sunt importante și pot asigura o dezvoltare mai rapidă a pieței. Totuși este mai important să dăm formă așteptărilor clienților printr-o comunicare clară. Anul trecut, amânarea de mai multe ori a programului „Rabla Plus”, alături de promisiunile că acesta va începe în curând au blocat complet piața de mașini electrice pentru circa șase luni. Asta artă că informațiile neclare și întârziate pot avea un efect negativ asupra pieței. Noi considerăm că piața auto are potențial și poate crește constant, iar spijinul guvernamental poate asigura o majorare a vitezei de dezvoltare.