Trei minute a avut la dis­poziție fostul producător TV pentru a convinge juriul că ideea sa, Tracia Caravan, face toți banii. Aici, din circa 1.500 de proiecte înscrise, au ajuns în finală doar 80, iar proiectul său a câștigat marele premiu pus la bătaie de Startarium.

Primi pașii

Dar până la povestea acestei afaceri, să creionăm puțin din edu­cația antreprenorului. Mai întâi, a învățat să cânte la vioară, ca elev al liceului de artă George Enescu, pentru ca ulterior să termine secția de regie de film și televiziune din cadrul Academiei de Teatru și Film. Au trecut anii și Gabriel Bugnar a devenit unul dintre cei mai buni producători TV. După 30 de ani pe care și i-a dedicat presei, a decis să pună în aplicare ceea ce spunea Adrian Sîrbu în timpul ședințelor la care lua și el parte, în urmă cu 20 de ani. Și anume: „Când te vedea că nu prea stăpânești situația, te întreba: ai vândut vreodată ceva? Asta ca să înțelegi cum e să vinzi imagini, adică televiziune“, își amintește el.  Gabriel a vândut ceramică de Corund și obiecte din lemn pentru bucătărie la Piața Obor și la târgul de la Muzeul Țăranului Român. De mers, i-a mers cât să nu fie în pagubă. Dar nu era ceva care să crească, mai ales că investiția, după cum spune, a fost minusculă. Așa că a renunțat și s-a pregătit să-și transforme visul în realitate.

Dacă înainte de ‘89, ca simplu cetățean era aproape imposibil să ai pașaport, Gabriel Bugnar visa să vadă lumea dintr-o rulotă. În urmă cu 12 ani, a cochetat cu ideea de a comercializa și produce rulote, doar că românii nu păreau pregătiți pentru ideile sale. „Să vrei să construiești o fabrică, mai ales când nu ai banii necesari, nu e tocmai un lucru simplu. De treizeci de ani învăț în fiecare zi câte ceva despre rulote, așa am ajuns să cred că aș putea să construiesc una“, mărturisește Gabriel Bugnar.

 Acum, spune că nu activează în vreo piață, pentru că „o piață a rulotelor noi“ nu există în România. Nici reprezentanțe, nici dealeri, nici fabricanți. Nimic. „O caracterizez ca pe o piață inexistentă, dar care va exista, însă, atunci când voi produce primul model de rulotă turistică, Tracia Familia. În România există peste 22.000 de rulote second hand și câteva noi, cumpărate direct din Vest. Așa cum există milioane de mașini second-hand și un număr de mașini noi“, explică el. 

Proiectul său, Tracia Caravan, este o societate comercială în care a fost investit capitalul social de 200 de lei, iar prima sursă de finanțare a fost atunci când Gabriel Bugnar a câștigat un concurs de planuri de afaceri organizat și susținut de Consiliul Județean Ilfov, în 2015, cu bani europeni. De această dată, Tracia Caravan a fost un proiect selectat alături de alte 41 de proiecte startup. Cu alte cuvinte, au fost primii bani cu care a înființat firma, a realizat proiectul de design, site-ul și a înregistrat marca. 

Împreună cu el au lucrat atunci patru persoane: arhitectul, (autor al design-ului), un tehnician, un inginer specializat pe omologări și un specialist în finanțe.

Revenind la cea de-a doua fi­nan­țare, respectiv cei 70.000 de euro câștigați în noiembrie 2016 la Startarium Pitch Day, el și-a propus deja să construiască primele două rulote-prototip și speră să le și omologheze pentru producția de serie. „Mulți dintre cei care au aflat de proiect așteaptă să cumpere rulota. Peste câțiva ani, văd o companie în plină ascensiune, cu mai multe modele de rulote turistice în portofoliu, cu rulote comerciale și campere, care vinde în România și la export“, mărturisește antreprenorul. Așadar, prima rulotă românească va intra în producție în 2018, la prețul de 10.500 de euro.