“Acest document va permite dezvoltarea infrastructurii rutiere, feroviare, navale şi aeriene în România. Ca bază de dezvoltare economică a României, în continuare, în următorii ani, probabil că şi companiile chineze vor putea participa la ceea ce înseamnă modernizarea a 14.000 de kilometri de cale ferată, a ceea ce înseamnă 2.500 de kilometri de drumuri expres şi în jur de 3.000 de kilometri de drumuri transregionale şi ceea ce înseamnă spre 1.000 de kilometri de autostradă”, a declarat ministrul Transporturilor, în cadrul unei reuniuni la care participă reprezentanţii principalelor companii şi bănci chineze care derulează afaceri sau doresc să investească în România.

De asemenea, continuă el, “probabil că experţii şi companiile chinezeşti vor putea participa la ceea ce înseamnă modernizarea aeroporturilor româneşti, atât aeroporturi internaţionale, cât şi aeroporturi care vor opera intern, în România. Alături de această infrastructură necesară transportului aerian, fără îndoială că vor fi modernizate şi Compania Naţională şi alte companii care operează pe teritoriul României”.

Ioan Rus a adăugat ca importanţă a infrastructurii româneşti Portul Constanţa şi şantierele navale de la Marea Neagră. “Aceste lucruri se vor putea concretiza, finaliza fie în interiorul unor contracte de construcţie, fie în interiorul unor contracte vizând parteneriate public-privat, fie în interiorul unor contracte de concesionare, fie în interiorul unor contracte care să le vizeze pe toate împreună, adiţional la acestea inclusiv finanţări din partea companiilor chineze. Şi în măsura în care companiile chinezeşti, în interiorul legislaţiei româneşti şi al legislaţiei europene, sunt interesate de astfel de colaborări, cadrul general politic fiind unul extrem de favorabil între România şi China, sper să putem materializa din aceste lucruri pe care vi le-am expus”, a mai afirmat ministrul Transporturilor.

Sursa: Agerpres