Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

IMM Story

Românul care a prins gustul afacerilor cu trufe

Autor: |

După ce s-a implicat în mai multe afaceri din domeniul Horeca, Radu Rughiniș s-a hotârât să investească muncă, timp și bani în recoltarea, distribuția și vânzarea de trufe. Deja omul de afaceri a ajuns la o cifră de afaceri de aproximativ 200.000 de euro, devenind unul dintre cei mai importanți jucători din piața românească de profil.

Gustul deosebit al trufei provoacă dependenţă. De acest lucru este convins Radu Rughiniş, unul dintre puţinii românii care au pariat pe un domeniu considerat de nişă: recoltarea şi comerţul celor mai rare şi mai scumpe ciuperci din lume.  Totuşi, drumul spre antreprenoriat, mai ales într-o afacere atât de specială, a fost lung şi plin de peripeţii şi de experienţe deosebite.

Totul a început cu anul 1990, când Radu Rughiniş a plecat la muncă în Germania. Acolo, s-a împrietenit cu o familie de italieni care deţinea un lanţ de restaurante. “Aşa am înţeles ospitalitatea, gustul, bucătăria. Mai târziu am plecat în Italia şi am descoperit mult mai mult decât mi-aş fi imaginat. Am lucrat în hoteluri, în tot ceea ce înseamnă industria ospitalităţii”, povesteşte omul de afaceri. Odată întors în ţară s-a implicat în mai multe proiecte care vizau deschiderea de baruri, restaurante şi hoteluri. “Am căutat întotdeauna să mă uit în piaţă, să văd cam care sunt direcţiile şi să încerc să dau o unicitate locului, businessului respectiv”, explică Radu Rughiniş.

Unul dintre cele mai recente a fost parteneriatul cu Marius Tudosiei în momentul în care a luat naştere brandul Băcănia Veche. “Împreună cu Marius am căutam tot felul de chestii deosebite, mici producători, gusturi alese, oameni care făceau lucruri cu grijă şi astfel am intrat în contact cu asociaţiile de producători de trufe”, îşi aminteşte antreprenorul. A aflat astfel că şi în România există trufe de calitate şi s-a apucat să studieze. Mulţi oameni l-au ajutat şi l-au îndrumat, iar de la o cercetătoare de la Institutul de Cercetări Alimentare a aflat, pe lângă lucruri inedite despre trufe, şi istoria bogată pe care aceste ciuperci deosebite o au în bucătăria domnească din România. 

Pe urmele trufelor româneşti

După ce a învăţat tot ce trebuie să ştie un “trufar” şi şi-a găsit şi un partener patruped cu un “nas formidabil”, Radu Rughiniş a început vânătoarea de trufe. Hobby şi afacere în acelaşi timp, mersul prin pădurile de foioase din România s-a dovedit profitabil. Mai ales că a trecut şi la un alt nivel, devenind în ultimii ani unul dintre cei mai importanţi distribuitori de trufe pentru bucătăriile de top din România, ajungând cu această activitate la un rulaj anual de aproximativ 100.000 de euro. Cu toate acestea, a simţit că este nevoie de mai mult.

Prin urmare, anul trecut a deschis un magazin în care pot fi găsite trufe, dar unde sunt promovate şi alte numeroase produse emblematice pentru gastronomia mondială. “Acest business l-am creat pentru a da o notă de calitate şi pentru a creea o competiţie pe piaţa internă a micilor producători. Vorbim de o competiţie între produsele de calitate superioară, care el, la rândul lor, devin ambasadori pentru străini”, povesteşte antreprenorul, care, în doar opt luni de activitate, a ajuns la o cifră de afaceri de 100.000 de euro. Asta pentru că, ciudat, în România chiar există o piaţă a delicateselor, care este în continuă dezvoltare. Ne dăm seama de acest lucru când vedem profilul clienţilor lui Radu Rughiniş. “Sunt oameni care, în primul rând, apreciază lucruri fine, lucruri delicate, şi nu neapărat în consumul de zi cu zi. Ei ştiu că e bine să renunţi la cantitate în favoarea calităţii. Devine o competiţie în a descoperi tot felul de gusturi, de plăceri”, explică antreprenorul.

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro