Renault, acţionarul majoritar al producătorului autoturismelor marca Lada, şi partenerul său japonez Nissan au anunţat deja că susţin acest plan.

Grupul francez s-a angajat să subscrie până la 25 miliarde de ruble (aproximativ 350 milioane de euro) adică o treime din totalul operaţiunii de recapitalizare, cu condiţia obţinerii aprobării acţionarilor reuniţi luni într-o adunare generală a acţionarilor.

Rezultatul votului acţionarilor era programat să fie anunţat în cursul zilei de luni însă purtătorul de cuvânt de la Avtovaz nu a dat nicio explicaţie pentru această amânare până joi precizând doar că nu există nicio problemă.

Potrivit unei surse din apropierea acţionarilor, participaţia Renault ar putea creşte până la 72,5%, în timp ce participaţia Nissan ar urca de la 5,5% până la 12,5% în timp ce pachetul de acţiuni deţinut de Russian Technologies ar urma să scadă de la 25% până la aproximativ 11%.

Recapitalizarea este vitală pentru constructorul rus deoarece îi va permite să facă faţă angajamentelor financiare şi să îşi continue restructurarea. Avtovaz a avut de suferit de pe urma încetinirii economiei ruseşti, ca urmare a scăderii preţului petrolului şi sancţiunilor economice adoptate de Occident după anexarea peninsulei Crimeea.

Renault se aşteaptă în acest an la o nouă scădere de aproximativ 12% a pieţei auto ruseşti, care s-a redus deja la jumătate după vârful de trei milioane unităţi vândute în 2012.

Începând din luna aprilie a acestui an director general al Avtovaz este Nicolas Maure, fost director general la Groupe Renault Romania şi CEO la Automobile Dacia. Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

AGERPRES