Printre suporturile publicitare consacrate (TV şi presă, intens utilizate de clienţi), internetul şi-a făcut apariţia timid în România, prin anul 2000. De atunci, „dă din coate“ ca să capteze atenţia a cât mai multor investitori publicitari.

În ultimii şase ani, internetul nu a reuşit să ajungă din urmă nici măcar panotajul şi radio, dar se poate lăuda cu creşterile spectaculoase ale volumelor cheltuite: de la 100 de mii de euro, în 2000, la cinci milioane de euro, anul acesta. Industria de publicitate din România nu a ajuns la rangul investiţiilor care se fac online în Ungaria, ţară în care s-au cheltuit 28 de milioane de euro în 2005! În Cehia, bugetul de publicitate online a fost în acelaşi an de 35 milioane de euro! Până ca publicitatea online din România să atingă aceste cifre, va mai curge multă apă pe Dunăre.
Oricum, un lucru se vede cu ochiul liber (fără a studia monitorizările): din ce în ce mai multe companii includ şi internetul în strategiile lor de promovare. „Aceşti investitori provin de cele mai multe ori din domeniile telecom, auto, IT, financiar-bancar şi business-to-business“, afirmă Doru Panaitescu, director de vânzări al regiei de publicitate ARBOmedia. „Cifrele ce vizează cheltuielile publicitare anuale pe internet sunt discutabile“, declară Cristi Pârvan, director de cercetare Zenith Media, motivând prin faptul că  „nu există o monitorizare transparentă a industriei şi este greu de definit reclama online, deoarece de multe ori se amestecă numeroase proiecte publicitare cu crearea de site-uri“.

Creşterea bugetelor depinde de numărul de internauţi. Cristian Petriceanu, director general al netBridge, furnizor de servicii online, declară: „Conform celor mai recente statistici, numărul românilor care accesează cel puţin o dată pe lună internetul a crescut, în octombrie 2006, cu aproape 50%, faţă de ianuarie a.c. Astfel, dacă în luna ianuarie se înregistrau 4,7 milioane de utilizatori, în luna octombrie numărul lor a crescut la şapte milioane“. Pentru anul viitor, Petriceanu prezice o creştere de aproximativ 25%.
Analiştii estimează că, în anul 2007, internetul va fi din ce în ce mai curtat de către marii investitori. Agenţiile de media prognozează pentru anul viitor o creştere a pieţei de publicitate online de până la şapte-opt milioane de euro. O estimare a Splendid Media Interactive, divizie a regiei de publicitate cu acelaşi nume, arată că, din totalul de patru sute de milioane de euro ce vor fi investite anul viitor în toate canalele de publicitate, şapte milioane vor fi bugetele cheltuite pe internet. Deşi această sumă reprezintă un procentaj mic faţă de bugetele de sute de milioane de euro care se investesc în TV, aceasta va înregistra o creştere de aproximativ 40% faţă de 2006. Se apreciază că internetul va cunoaşte cea mai mare creştere din  toată media, cu mult peste cea din televiziune, pronosticată pentru 2007 la 20% .

„Motoarele“ care vor lansa internetul pe piaţa publicităţii sunt atât integrarea în Uniunea Europeană, după cum spun unii, şi profesionalizarea domeniului, cât şi creşterea numărului de utilizatori. Eveline Fabritius, director general Splendid Media Interactive, este de părere că „în cazul publicităţii online, clientul poate să îşi atingă targetul mult mai bine decât în cazul publicităţii tradiţionale, deoarece există o distincţie mult mai clară între tipurile de utilizatori ai unei publicaţii online.“ Pentru Doru Panaitescu, industria va fi influenţată de creşterea numărului de utilizatori care se adaugă profesionalizării vânzării de publicitate. O influenţă o va reprezenta şi intrarea unor noi clienţi pe această piaţă. Cristi Pârvan prezice că retailul va fi categoria „marcantă“ a anului 2007 pe internet. Alţi publicitari afirmă că sunt aşteptaţi şi investitori din industria bunurilor de larg consum, turism şi divertisment.

Marii deţinători de reţele de site-uri nu aşteaptă cu mâinile în sân să le cadă clienţii din cer. Aceştia au diferite strategii pentru atragerea bugetelor publicitare. O strategie este lărgirea portofoliului prin introducerea de noi pagini web specializate pentru anumite categorii de public, cum este cazul Spledid Media, care a lansat o colecţie de site-uri pentru publicul atras de divertisment. ARBOmedia a introdus în premieră conceptul de publicitate targetată care permite utilizatorilor unui site să vadă mesajul publicitar în momentul când ajunge cu mouse-ul deasupra unui cuvânt.
Cristi Pârvan crede că anul viitor vor avea loc două fenomene importante: pe de o parte cumpărarea de site-uri româneşti de către investitori străini cu tradiţie în media şi, pe de altă parte, apariţia de extensii ale unor campanii regionale şi la nivelul României.