Arta întrebării

Nimeni nu deţine toate răspunsurile, însă tuturor ne stă la îndemână arta de a pune întrebări mai bune şi mai eficiente. Există oare vreo legătură între veniturile pe care le obţii şi întrebările pe care le adresezi? Cu siguranţă că da, mai ales dacă te foloseşti de ele pentru a obţine indicii, altfel ascunse, despre intenţiile clienţilor.

Oamenii sunt conştienţi dintotdeauna de puterea cuvintelor, aşa încât combinarea lor în întrebarea potrivită poate furniza un instrument redutabil în construirea unor relaţii de afaceri cu beneficii reciproce. Bill McGrane III,  expert în probleme de leadership şi dezvoltare personală, sintetizează în cartea „Pur şi simplu întreabă!“ cele mai importante aspecte ale unei întrebări bine gândite şi bine ţintite. Experienţele trăite în viaţa personală şi profesională, precum şi studierea unor exemple elocvente din lumea afacerilor îi permit lui McGrane să identifice mecanismele psihologice care dictează cursul unei relaţii (imaginea de sine şi stima de sine) şi să creeze o structură funcţională a conversaţiei bazate pe întrebări eficiente.

Tehnicile expuse în Pur şi simplu întreabă! te învaţă:

• să pui cele mai eficiente cinci tipuri de întrebări;

• să avansezi adresându-ţi mai întâi ţie întrebările potrivite;

• să fii un model pentru ceilalţi în materie de leadership;

• să reduci refuzurile şi să creşti productivitatea;

• să îmbunătăţeşti comunicarea la nivel personal şi profesional;

• să aplanezi conflictele şi să îmbunătăţeşti relaţiile.

Maestru în arta adresării întrebărilor

De ce adresarea întrebărilor este o artă?

Pentru că o întrebare bună trebuie să ţină cont de respectul de sine, de impactul cuvintelor (asupra ta şi asupra altora), de ascultarea autentică şi rafinată a interlocutorului, de identificarea celei mai bune soluţii pentru acesta şi, nu în ultimul rând, de ceea ce îţi spune intuiţia. Vei deveni mai eficient ca oricând în comunicarea cu ceilalţi, îţi vei îmbunătăţi puterea de convingere şi te vei bucura de mai multe succese.

Însuşi autorul cărţii este o autoritate recunoscută în domeniul performanţei, al leadershipului şi al dezvoltării personale. Bill McGrane III, socotit drept unul dintre cei mai  importanţi experţi în dezvoltare personală şi profesională, a consiliat persoane publice, lideri şi corporaţii din întreaga lume, ajutându-i să obţină succese remarcabile. McGrane este consultant, coordonator, orator şi autor de seminarii. Cei care au cunoscut deja culmea succesului în domeniul lor apelează la competenţele de consilier strategic ale lui Bill atunci când doresc să rezolve probleme grave ori să cucerească noi domenii de activitate.

Bill deţine o diplomă în marketingul afacerilor la University of Cincinnati, training exclusiv în metodele „Disney“ de dezvoltare, diplome şi certificate în urma susţinerii a circa 400 de seminarii de dezvoltare profesională. A fost preşedintele Forumului Oratorilor din Ohio.

Actualmente, McGrane activează ca preşedinte şi director al companiei McGrane Global Centers.

Din 22 septembrie, la toate centrele de difuzare a presei, împreună cu revista Capital