Carrefour colaborează deja cu peste 1.500 de furnizori români, şi, prin dezvoltarea de proiecte specifice, oferă acces consumatorilor la produsele românești.  “De 13 ani susținem consumul de produse românești, dezvoltând aceste parteneriate, care ne-au adus satisfacţii pe măsura efortului pe care l-am depus ca ele să devină realitate. În colaborarea cu furnizorii români, am căutat să găsim întotdeauna avantajele ambelor părţi, chiar dacă munca din spate este una dificilă. Pe de-o parte, ne dorim să ajutăm economia românească, venind în sprijinul producătorilor cu soluţii care să le permită dezvoltarea afacerii şi reducerea costurilor. Pe de altă parte, prioritatea noastră este să satisfacem nevoile clienţilor noştri prin produse proaspete, de calitate superioară”, a declarat  Andreea Mihai, directorul de Marketing al Carrefour România.

Colaborarea pe această axă,continuă ea, are drept rezultat dezvoltarea economiei românești prin generarea de noi locuri de muncă şi consolidarea afacerilor locale, scurtarea distanței de transport a materiilor prime, a produselor finale, care se traduce printr-o amprentă mai mică asupra mediului și printr-un cost mai mic pentru consumatorul final.

O altă acțiune importantă pentru Carrefour este dezvoltarea mărcilor proprii în România. Din cei aproximativ 1.500 de colaboratori locali, mulţi produc şi mărci propii ale retailerului.

 “Mărcile proprii Carrefour ar fi mai ușor de importat, așa cum procedează majoritatea retailerilor, însă noi am ales calea cea grea – dezvoltarea, pe parcursul a luni întregi, în conformitate cu caietul de sarcini, a unor produse românești, realizate de către români pentru români”, precizează Andreea Mihai.

Filiera Calității Carrefour pentru carne de porc, cartofi și morcovi este o altă iniţiativă dezvoltată de Carrefour pentru a susţine producţia românească. Produsele distribuite sub acest brand sunt obținute prin activități responsabile, care asigură protecția solului și a mediului, acestea fiind 100% provenite din agricultura locală. Calitatea produselor este garantată prin monitorizarea atentă a întregului proces de creștere a animalelor și legumelor.

Cea mai nouă acțiune dezvoltată de Carrefour România este parteneriatul cu Asociația Bio România care a permis accesul consumatorilor, începând cu iulie 2013, la produsele membrilor asociației. Produsele sunt procesate chiar în satele României, din fructe și legume, miere și verdețuri crescute în mod tradițional, respectând totodată reglementările europene privind calitatea produselor bio. Produsele Bio România sunt disponibile în toate hipermarketurile Carrefour din ţară.

Cu peste 10.100 de magazine în 34 de țări, Grupul Carrefour este al doilea retailer mondial și numărul unu în Europa. În România, Carrefour numără 155 de magazine dintre care 25 hipermarketuri „Carrefour”, 79 de supermarketuri „Market”, 44 de magazine de proximitate „Express”, şase magazine de proximitate „Contact” și un magazin online.

Retailerul a încehiat 2013 cu o cifră de afaceri de 975,4 mil. euro şi un profit net de 32,8 mil. euro, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor.