Potrivit unui comunicat al celor două entităţi, în adresa transmisă către ministerul de resort, sub autoritatea căruia funcţionează Compania Naţională 'Administraţia porturilor Maritime' – S.A.Constanţa (CN APM), sunt expuse două probleme vitale pentru continuarea activităţii economice în Portul Constanţa.

'Prima problemă ţine de nerespectarea, până în acest moment, a Deciziei nr. 574/16.10.2014 a Curţii Constituţionale (…) referitoare la neconstituţionalitatea dispoziţiilor Legii nr.216/2008 care prevedea transmiterea cu titlu gratuit către Consiliul Local al Municipiului Constanţa a unui pachet de 1.369.125 de acţiuni deţinute de stat la CN APM. Drept urmare, judecătorii Curţii au stabilit că, la data publicării acesteia, 'pachetul de 1.369.125 de acţiuni, reprezentând 20% din capitalul social al CN APM, revine statului', se arată în comunicatul citat.

Organizaţia 'Operatorul Portuar' Constanţa, alături de FNSP, reia solicitările expuse într-un memoriu remis MT la sfârşitul lunii decembrie 2014.

Pe de altă parte, semnatarii solicită demiterea conducerii actuale a CN APM şi numirea unei noi echipe formate din oameni cu experienţă în domeniu, recunoscuţi de comunitatea portuară.

'Noul memoriu reia aspectele problematice expuse în documentul comunicat în luna septembrie, dar care până acum nu au fost rezolvate: disfuncţionalităţile constatate în ceea ce priveşte actul de administrare al porturilor maritime Constanţa, Midia şi Mangalia, reaua credinţă în administrarea acestora şi lipsa unei viziuni de afaceri clare şi a unei strategii viabile a activităţilor ce se desfăşoară în perimetrul portuar, refuzul constant al conducerii CN APM în privinţa aplicării măsurilor necesare în vederea remedierii deficienţelor constatate în actul de administrare a porturilor amintite, lipsa unor soluţii concrete din partea Ministerului Transporturilor cu privire la sesizările formulate şi a soluţiilor propuse de către operatorii portuari în cadrul întâlnirilor cu reprezentanţii instituţiei', se arată în comunicat.

Potrivit sursei citate, Ministerul Transporturilor urmează să convoace Adunarea Generală a Acţionarilor până la data de 30 ianuarie 2015, care, prin hotărâre, va lua act de decizia nr.574/2014 şi de efectele ei obligatorii în privinţa transferului de acţiuni către stat, începând cu data de 8 decembrie 2014.

'Hotărârea Adunării Generale a acţionarilor va fi transmisă la Oficiul Registrului Comerţului pentru a fi operate modificările ce se impun în privinţa acţionariatului. De asemenea, cele două entităţi au solicitat ca, la momentul analizării memoriilor remise, să poată participa şi reprezentanţii lor pentru a expune pe larg argumentaţia ce stă la baza celor solicitate şi a răspunde la întrebări', se notează în comunicat.

Organizaţia Patronală 'Operatorul Portuar' Constanţa reuneşte 34 de companii care îşi desfăşoară activitatea pe domeniul portuar. În cadrul companiilor membre ale Organizaţiei îşi desfăşoară activitatea peste 6.000 de salariaţi, respectiv peste 60% din numărul total de persoane angajate în domeniul portuar.

Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare (FNSP) reuneşte 26 de sindicate ale lucrătorilor din porturile româneşti şi din serviciile conexe acestora, fiind singura organizaţie ce deţine statut de reprezentativitate într-un sector cuprinzând 40.000 de salariaţi.

AGERPRES