Potrivit anunțului făcut de ministru cipriot de Finanțe, Harris Georgiades, în următoarea perioadă va fi  numit un administrator al companiei şi licenţa de operare va fi revocată.

Vineri, Comisia Europeană a cerut Cyprus Airways să ramburseze peste 100 milioane de euro (118 milioane de dolari) din ajutorul primit de la Executivul cipriot. Guvernul, care deţine 93% din Cyprus Airways, a anunţat anul trecut că este în căutarea unui investitor strategic pentru a menţine compania pe linia de plutire, după pierderile masive înregistrate în ultimii ani.

Cyprus Airways este compania naţională a Republicii Cipru. Înfiinţată în 1947, Cyprus Airways are peste 500 de angajaţi şi operează 6 aeronave Airbus 320 către 19 destinaţii în Europa şi Orientul Apropiat. Compania are încheiate parteneriate cu mai mulți operatori aerieni, printre care şi Tarom.

Cine sunt românii care vor să salveze compania cipriotă

În vara anului trecut, Gheorghe Răcaru, director general al Blue Air, a explicat într-un interviu acordat CAPITAL că „Ei (ciprioții – n.r.) au niște probleme acolo. În primul rând, este o investigație din partea Uniunii Europene  pentrul că guvernul a făcut o majorare de capital, prin 2008-2009, de peste 30 milioane de euro. Și a mai dat un ajutor pentru restructurare de aproximativ 70 milioane de euro, lucru pe care Comisia Europeană l-a considerat ca ajutor de stat. În septembrie se vor pronunța, iar dacă se decide că a fost ajutor de stat, compania este obligată să returneze banii guvernului, lucru imposibil de făcut. Drept urmare, intră în faliment“.

Ieri, reprezentanții companiei Blue Air au anunțat că "managementul companiei se afla în Cipru pentru a găsi soluții împreună cu oficialii locali, de protejare a pasagerilor afectați în urma falimentului Cyprus Airways". În acest sens, o aeronava Blue Air se afla poziționată sâmbătă seara pe aeroportul din Larnaca pentru a putea prelua o parte din pasagerii afectați.

Citiți aici ce intenții are compania românească: Destinație exotică pentru Blue Air

Managerul Blue Air spunea anul trecut pentru CAPITAL că vrea să cumpere Cyprus Airways, împreună cu fondul de investiţii Renaissance Capital, deţinut de grupul rus Onexim, controlat de omul de afaceri Mikhail Prokhorov.

Ce șanse are compania românească să câștige? „Mari“, răspunde directorul Blue Air. „Considerăm că suntem printre favoriți, mai ales că Ryanair, care anunțase guvernul din Cipru că a făcut o scrisoare de intenție, a negat-o astăzi (n.red. – 29 iulie 2014). Am rămas noi, cu Aegean Airlines, încă o companie din Siberia – Siberia Airlines și evreii de la Arkia“, detaliază Răcaru, care deja și-a făcut un plan despre cum ar putea dezvolta activitatea de acolo, „pe un alt concept, diferit față de ce au ei acum“.

„Merită sau nu merită?”

Cât despre valoarea companiei, directorul Blue Air nu a intrat în detalii nici chiar legat de afacerile de 170 milioane de euro pe care le-a avut Cyprus Airways în trecut și pe care, spune el, „nu se bazează încă“. „Nu am primit încă acceptul să intrăm în detalii vizavi de cifre. Urmează selecția pentru lista scurtă, mai sunt niște etape până să avem acces online la datele financiare. Atunci vom vedea dacă merită sau nu“, explică el.

Mai multe detalii citiți aici: Destinație exotică pentru Blue Air