SE INTAMPLA ACUM!

Business

CAPITAL LUXURY - O investiție sclipitoare

Autor: Senica Micu | duminică, 03 ianuarie 2016 | 0 Comentarii

Bijuteriile spun poveşti, stârnesc pasiuni, devin celebre şi sunt vândute scump. Au valori sentimentale. Dar şi valori comerciale. Unele sunt lăsate moştenire, iar altele, cele mai valoroase, sunt expuse într-un muzeu. Oricum ar fi, bijuteriile reprezintă astăzi investiţii sigure.

Diamantul „Blue Moon“ a doborât toate recordurile după ce a fost vândut, recent, cu 48,4 milioane de dolari în cadrul unei licitaţii organizate de casa Sotheby's. Știrea a făcut rapid înconjurul lumii şi, potrivit presei internaţionale, cumpărătorul este magnatul imobiliar Joseph Lau (64 de ani), renumit pentru asemenea investiţii. România este departe de asemenea sume, care să doboare recorduri când vorbim despre bijuterii: bogaţii noştri investesc şi ei în aur şi pietre valoroase, însă acele sume colosale care îmbracă un diamant aparţin mai degrabă miliardarilor planetei, celor de peste ocean pentru care o achiziţie de câteva zeci de milioane de euro echivalează cu câteva sute de mii în cazul milionarilor obişnuiţi. 

Mai mult chiar, la noi nici măcar nu se poate vorbi de o piaţă matură, cauza regăsindu-se, fără doar şi poate, în istorie. „Dacă ar fi să ne referim strict la piaţa de bijuterii din România, este foarte dificil şi prematur să vorbeşti de o piaţă matură, în condiţiile în care ne desparte doar un sfert de secol de sfârşitul perioadei comuniste, care a anihilat orice exprimare artistică în acest domeniu. De asemenea, este dificil şi prematur să vorbim despre o piaţă matură când, având dintr-o dată acces la o piaţă de aur, în care metalul conta mai mult decât bijuteria în sine, ne-am repezit să ne împodobim cu cât mai mult aur, uitând de fapt, de adevăratul rol pe care îl are bijuteria“, detaliază Claudiu Bologa, fondatorul casei de bijuterii Sabion. Însă, continuă acesta, partea frumoasă este că „bijuteria românească evoluează“, cu tot cu designeri, cu tot cu nume noi şi deschideri de magazine.

O privire rapidă peste datele financiare ale jucătorilor din această piaţă demonstrează că, alături de hainele de lux şi de vacanţele din aceeaşi categorie, bijuteriile se află în topul cadourilor, indiferent de anotimp. Cu atât mai mult, sărbătorile aduc un plus în vânzări, şansele ca o bijuterie să nu placă destinatarului fiind aproape egale cu zero. „Creşterea vânzărilor este o preocupare permanentă, nu doar una sezonieră. La noi,  apropierea sărbătorilor începe să se simtă din vară, când designerii şi bijutierii creează lucrări în avans, când încep pregătirile pentru colecţiile prezentate iarna. Luna decembrie este, cumva, un punct terminus al muncii începute vara“, adaugă fondatorul casei de bijuterii Sabion. Cât priveşte vânzările, acesta spune că sărbătorile reprezintă una dintre cele mai bune perioade din an, creşterile fiind cuprinse între 50% şi 150%.

O poveste altfel spusă

Și nu este un caz particular, creşteri mari observându-se la toate companiile care au deja un nume şi sunt prezente în marile oraşe. Cu o scurtă precizare: unul dintre cele mai mari avantaje îl au bijuteriile care spun o poveste, care „sunt încărcate cu emoţie“ şi exprimă ceva anume. „Cele mai căutate produse în această perioadă sunt cele din colecţia nouă, urmate de cele din colecţiile de Crăciun ale anilor trecuţi. Noi chiar încurajăm clienţii să-şi spună povestea prin intermediul bijuteriilor, contribuind astfel la marcarea anumitor momente simbolice sau pasiuni din viaţa lor, printr-un mod inedit şi unic pentru fiecare povestitor“, punctează Anca Filip, director comercial Pandora România.

Și, participând direct la „crearea unor asemenea poveşti“, Anca Filip precizează că a ales să marcheze începutul dezvoltării de anul acesta prin achiziţia unei brăţări pe care a pus două talismane: „Înţelepciune şi Energie“, valorile de care are nevoie pentru a duce la bun sfârşit planul de dezvoltare. „Aceste valori, esenţiale pentru fiecare dintre noi, sunt cele care ne fac să fim altfel, şi nu doar de Crăciun, ci pe tot timpul anului“, subliniază ea. Mai mult, Anca Filip spune că, în perioada aglomerată a sărbătorilor, va fi suplimentat numărul angajaţilor, întrucât traficul din magazin creşte, iar vânzările au, în general, un avans cu aproximativ 40%. Cu o paranteză: Pandora va continua să se dezvolte şi anul viitor, prin deschiderea de noi locaţii în Bucureşti şi în ţară, fie operate direct, fie de către partenerii de business.

Altfel, directorul comercial al companiei consideră că, în general, luxul reprezintă o combinaţie între iubirea pentru detaliile semnificative, cele care fac diferenţa, şi foarte multă pasiune. „Iar dacă ne gândim la toţi oamenii de succes şi la realizările lor impresionante, vom vedea câtă pasiune au investit, diferenţiindu-şi creaţiile de restul şi transformându-le în produse de lux“, conchide Anca Filip. Creaţii care, în mod cert, nu mai sunt considerate un artificiu, ci definesc foarte clar stilul celui care le poartă.

Consumatorul de lux din România este într-o continuă căutare de produse şi servicii menite să-i facă viaţa mai frumoasă şi mai uşoară. Din păcate, astăzi este nevoit să călătorească în afara ţării pentru a face anumite achiziţii. În opinia mea, suntem încă o piaţă în dezvoltare pentru produsele de lux şi nu numai. Există multe branduri care nu au ajuns încă la noi şi care ne vor descoperi, cu siguranţă, în următorii ani, când îşi vor dezvolta magazinele pe teritoriul României.

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Capital - Google+
Transforma in PDF
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.