'India s-a clasat pe locul al doilea în lume (în 2015 – n. r.) în ceea ce priveşte dimensiunea pieţei de telefoane mobile din categoria 'smartphone', depăşind SUA. Conform ultimelor statistici, numărul de utilizatori de smartphone în India a depăşit 220 de milioane. Importurile de smartphone pe parcursul anului 2015 au depăşit 100 de milioane de bucăţi, iar în ultimul trimestru s-au înregistrat creşteri de 15% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent', spune Viziru. 

Potrivit sursei citate, în funcţie de cota de piaţă, pe prima poziţie se află Samsung – cu 28,6%, Micromax – 14,3%, Lenovo – 11,4%, Intex – 9,6%, Lava – 6,8%, altele – 29,3%. 

În ceea ce priveşte piaţa auto, spune Viziru, India este singura ţară din lume în care cota a doar trei constructori de automobile are peste 70% din piaţă. 

'Cele trei companii sunt: Maruti Suzuki India (47%), Hyundai Motor India (17,3%) şi Mahindra (7,5%). Dominarea pieţei automobilelor de către cei trei producători este surprinzătoare, dar se datorează în special unei politici de promovare agresivă, precum şi unei puternice reţele de distribuţie. Maruti Suzuki deţine 1.750 de showroom-uri şi 3.000 de service-uri, iar Hyundai deţine 1.070 de showroom-uri, 370 de unităţi pentru maşini second-hand şi 335 de unităţi de vânzare în mediul rural', mai spune secretarul economic. AGERPRES