În opinia ei, firmele românești, la fel ca subsidiarele din România ale companiilor multinaționale, trebuie să fie pregătite să concureze la nivel internațional, unde programele de conformitate și protecția datelor au fost de ceva timp implementate în activitățile operaționale de afaceri: „Să ai instrumentele necesare pentru a răspunde cu promptitudine provocărilor generate de reglementările legale, cum ar fi noul Regulament General privind Protecția Datelor cu Caracter Personal, precum și abilitatea de a adapta procesele interne la nevoile operaționale de afaceri, reprezintă un diferențiator în majoritatea industriilor. Când este vorba de protecția datelor sau de concurența loială – ca să enumerăm doar câteva dintre ariile sensibile – menținerea încrederii clienților este esențială,”  explică Maria Maxim. 

Maria deține o diplomă de Master în Dreptul Afacerilor și este licențiată în economie, în managementul bancar și al burselor de valori și în managementul tranzacțiilor internaționale. 
Este certificată ca expert de conformitate și de investigare a crimelor financiare de către International Compliance Association din Londra și ca investigator al fraudelor, de către Frankfurt School of Management. 

 „Mă bucur că Maria se va alătura echipei noastre de investigarea fraudelor. Expertiza ei din industria telecom va fi în mod sigur un atu pentru noi. În noul rol, Maria va sprijini clienții EY în demersul pentru implementarea unor soluții de conformitate și protecția datelor viabile, EY fiind unul dintre partenerii cu expertiza tehnică cea mai avansată în această zonă”, declară Kenan Burcin Atakan, Partener, liderul departamentului de investigare a fraudelor și soluționare a disputelor din cadrul EY România.