CITEŞTE ŞI

Companii

Leasing-ul operaţional, tot mai atractiv pentru IMM-uri

Autor: capital.ro | vineri, 19 februarie 2016 | 0 Comentarii

Piaţa de leasing operaţional din ţara noastră a crescut anul trecut mai mult decât economia în ansamblu, iar perspectivele pentru anul acesta sunt pozitive. Creşterea vine de la companiile mici şi medii, care preferă să externalizeze administrarea flotei auto.

Parcurile auto înseamnă şi transporturi, iar camioanele şi tirurile care duc mărfurile dintr-un loc într-altul sunt unităţi esenţiale ale economiei. Este suficient să ne gândim la ce înseamnă transportul de bunuri destinate unui oraş mare, mărfuri care sunt cumpărate în fiecare zi din supermarketuri şi alte magazine, pentru a ne da seama cât reprezintă autovehiculele comerciale în creşterea economiei.

Anul trecut, piaţa de leasing ope­raţional a depăşit nivelul de 55.000 de autovehicule aflate în administrare, în creştere cu 13% faţă de 2014. În total au fost înamtriculate aproximativ 15.000 de maşini de către companiile de leasing operaţional, reprezentând 16% din totalul înmatriculărilor noi de anul trecut, de circa 94.000 de autoturisme şi autovehicule comerciale. „Piaţa de leasing operaţional şi-a continuat trendul ascendent, în linie cu dezvoltarea economică şi cea a înmatriculărilor auto“, spune Bogdan Apahidean, preşedintele Asociaţiei Societăţilor de Leasing Operaţional (ASLO) şi  director general al LeasePlan. „Acest lucru se datorează, pe de o parte, clienţilor existenţi care, apreciind beneficiile externalizării administrării parcurilor auto, au continuat să apeleze la acest serviciu şi, pe de altă parte, unor noi categorii de clienţi (în special firme locale şi IMM-uri), care au făcut trecerea la leasingul operaţional, ca modalitate de utilizare a autovehiculelor“, continuă acesta.

Leasingul auto operaţional înseamnă că proprietarii, adică firmele de leasing, se ocupă, la cerere, de toată întreţinerea autovehiculului, permiţând clienţilor o utilizare fără bătăi de cap a maşinilor. Inclusiv asigurările obligatorii sau CASCO ori alte taxe şi impozite sunt achitate de compania de leasing, sumele fiind incluse ulterior în facturi. De altfel, un studiu al LeasePlan Mobility Monitor arată că 75% dintre conducătorii auto cu maşini de serviciu preferă ca autovehiculul să fie gestionată în leasing. Doar 5% dintre respondenţi ar prefera să meargă la serviciu cu propria maşină, iar 14% doresc să primească bani cu care să gestioneze singuri problema transportului. „Preferinţa şoferilor din România pentru gestionarea autoturismului în leasing indică un potenţial clar de creştere pentru soluţiile flexibile destinate mobilităţii angajaţilor“, spune Bogdan Apahidean, care mai arată că leasingul operaţional presupune costuri fixe şi previzibile de exploatare, cu avans zero pentru autovehicule.

RCA mai ieftin

Din ASLO fac parte LeasePlan ­România, ALD Automotive, Porsche Mobility, Arval Service Lease şi RCI Finanţare, care deţin împreună aproximativ 98% din piaţă. LeasePlan, care are în administrare 11.000 de autovehicule, a lansat anul acesta pentru companiile care utilizează vehicule comerciale uşoare un nou produs, LeasePlan Van. Doritorii beneficiază de avantajele normale de leasing, adică avans zero şi costuri previzibile, la care se adaugă şi o rată plătită corelată cu numărul de kilometri parcurşi, astfel încât costurile să fie corelate cu gradul de utilizare al autovehiculului. „Pentru antreprenori, orice oprire neplanificată a unei autoutilitare înseamnă pierderi. Fie că autovehiculul nu mai ajunge la destinaţie, fie că marfa se deteriorează, timpul înseamnă bani pentru oricine foloseşte un autovehicul în scop comercial“, explică Bogdan Apahidean.

Un alt avantaj al folosirii leasingului poate fi şi un cost al RCA (răspunderea civilă auto) mai redus, având în vedere că asigurarea este încheiată de proprietar, adică de către compania de leasing. „La noi contează mai puţin dacă un autovehicul a avut un accident în ultimele 12 luni pentru că noi negociem suma pentru toată flota de maşini, iar mărimea acesteia ne permite obţinerea unor preţuri mai mici“, arată preşedintele ASLO. Iar un RCA redus poate fi un avantaj important pentru un transportator în condiţiile în care începutul de an a prilejuit inclusiv manifestaţii stradale ale acestora împotriva majorării recente a RCA.

Anul trecut, LeasePlan România a înregistrat o cifră de afaceri de 42,4 milioane de euro, în creştere cu 0,5% faţă de 2014, în timp ce portofoliul de autovehicule aflate în administrare s-a majorat cu 6%, la peste 11.000. Peste 80% din flota totală se află în regim „full service“, pentru restul asigurând doar partea de servicii. „Deşi unii dintre clienţii noştri şi-au restrâns activitatea diminuând, în consecinţă, şi flota auto, cererea puternică venită din rândul companiilor mici şi medii ne-a asigurat creşterea din 2015. Pentru 2016 estimăm o evoluţie a cifrei de afaceri cu 3-5% şi atingerea unui volum de 12.000 de autovehicule în administrare“, spune Apahidean. Și la nivelul ASLO preferinţa pentru servicii complete de leasing operaţional a ajuns la 70% (finanţare şi management de flotă), în timp ce 21% funcţionează doar cu management de flotă, iar restul de 9% fără servicii de administrare.


50.000 de autovehicule se aflau în portofoliile companiilor de leasing, la sfârşitul anului trecut

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Capital - Google+
Transforma in PDF
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Nume: Prenume: Varsta: Email: Localitate: Judet: Telefon:


Sex: M / F




Ma abonez la newsletter
Sunt de acord cu termenii si conditiile concursului
* Toate campurile formularului sunt obligatorii