Ceea ce înseamnă creşterea profitului pentru retailerii online. “Smartphone-urile alimentează retailul”, spune Satish Meena de la Forrester Research. Meena estimează că achiziţia de pe telefonul mobil va fi mai mare decât de pe desktop cât de curând, iar vânzările ar putea ajunge la circa 19 miliarde de dolari până în 2019. Ceea ce lasă destul timp retailerilor pentru a-şi personaliza site-urile. 

Flipkart, unul dintre principalii retailer din India, în timpul sezonului de cumpărături, cu ocazia festivalului Diwali, cunoscut şi ca Festivalul Luminilor, nici măcar nu a oferit discounturi utilizatorilor care accesau site-ul de pe desktop. Pentru a găsi cele mai bune oferte, utilizatorii au trebuit să descarce şi, ulterior, să instaleze aplicaţia de mobil dezvoltată de companie. Cu Myntra, portalul de fashion deţinut de Flipkart, compania a mers chiar mai departe, şi a închis site-ul, astfel că, cei interesaţi de produsele companiei le-au putut achiziţiona doar prin intermediul aplicaţiei. “India trece treptat la o ţară în care comerţul se face, în special, prin smartphone. Aproximativ 75% din traficul nostru vine din aplicaţia mobilă”, a anunţat compania Flipkart. 

În India, un smartphone costă chiar mai puţin de 100 de dolari, iar cât timpul traficul de date are un preţ accesibil, tot mai mulţi oameni se bazează acum pe comerţul electronic. 

“Cât timp preţurile terminalelor şi ale traficului de date scad, tot mai mulţi oameni se îndreaptă către online prin dispozitivele mobile şi contribuie la creşterea e-commerce-ului”, a mai spus Meena.