SE INTAMPLA ACUM!

IT & C

GfK: Piaţa de electronice şi electrocasnice a fost de 2,3 mld. euro în 2015

Autor: capital.ro | marţi, 23 februarie 2016 | 0 Comentarii

Ultimul trimestru al lui 2015 s-a încheiat cu o rată de creştere de două cifre, contribuind astfel la performanţa intregului an. Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată a însumat 2,3 miliarde euro în 2015, o creştere de aproximativ 13% comparativ cu anul trecut.

Cu excepţia foto, toate sectoarele au contribuit la performanţa T4: telecom (aproape 33%), electrocasnice mari (23%), electrocasnice mici (21%), electronice (aproape 13%), imprimantele, multifuncţionalele şi consumabilele (8%) şi IT (4%).

Telecom: căştile şi smartphone-urile premium au crescut

Vânzările din telecom au crescut cu 33% în T4 2015 faţă de acelaşi trimestru al 2014, atingând valoarea de 263 de milioane de euro. Piaţa de smartphones a fost cea care a susţinut creşterea, în principal datorită dispozitivelor performante. Produsele premium au câştigat teren, în timp ce segmentele mediu şi entry au rămas stabile. Accesoriile pentru telefoane mobile, în mod specific căştile, au raportat o creştere a cererii.

Electrocasnice mari: creştere puternică pentru toate categoriile

Al patrulea trimestru al 2015 a adăugat 171 de milioane de euro la vânzările anuale de electrocasnice mari. Toate categoriile au contribuit cu rate de creştere de două cifre la cei +23% faţă de anul trecut. Alături de principalele sectoare ale pieţei, frigidere şi maşini de spălat, congelatoarele au reprezentat un motor de creştere, în special în ultima lună din an. Campaniile de Black Friday din 2015 au adus vânzări mai mari pentru toate categoriile, odată cu eroziunile de preţ.

Electrocasnice mici: impact pozitiv al ultimului trimestru

Rata de creştere de două cifre a sectorului de electrocasnice mici din 2015 s-a datorat, în special, ultimului trimestru al anului, atunci când piaţa a înregistrat o valoare de 54 de milioane de euro. Cu o singură excepţie, toate categoriile au urmat un trend pozitiv, şase dintre ele având rate de creştere mai mari de 20%.
Aparatele de ras şi de epilat au reprezentat categoria cu cea mai bună performanţă. Vânzările au fost stimulate de produse premium, precum aparatele de îndepărtat părul cu lumină pulsată (IPL) dar şi de îndepărtat părul pentru bărbaţi.

Electronice: televizoarele cu ecran UHD – motorul de creştere

Electronicele au raportat o rată de +13% în ultimul trimestru al 2015. Vânzările au fost influenţate puternic de activităţile promoţionale de Black Friday şi Crăciun. Vânzările pieţei cheie, televizoarele, au continuat pe un trend ascendent, atât în volum cât şi în valoare. Produsele UHD cu diagonale mari au fost un puternic motor de creştere pentru sector. Televizoarele cu diagonale de minimum 60 inch au avut o rată de creştere de două cifre.
Multe dintre categoriile tradiţionale încă suferă după o scădere pe termen lung. Oricum, noi tehnologii cresc cererea, fie dacă vorbim despre action cameras, soundbars sau boxe Bluetooth cu andocare.

IT: vânzări mai mari pentru produse cu o performanţă înaltă 

Piaţa de IT şi-a revenit după evoluţia din trimestrul trecut. S-au raportat vânzări de 172 de milioane de euro, cu 4% mai mult faţă de T4 2014. Tabletele au continuat trendul negativ, cu scăderi de două cifre în valoare. Cererea pentru calculatoarele portabile a crescut, în special pentru produsele cu procesoare performante şi placă grafică dedicată. Desktop-urile, monitoarele, dar şi categoria de mouse-uri şi tastaturi au înregistrat creşteri ale vânzărilor în ultimul trimestru al 2015.

Imprimante, multifuncţionale şi consumabile: multifuncţionalele – principalul motor de creştere

În ultimul trimestru al 2015, piaţa a atins valoarea de 20 de milioane de euro – o creştere de 8% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Cea mai mare contribuţie a venit din categoria multifuncţionalelor care au înregistrat rate de creştere de două cifre, atât pentru echipamentele cu cerneală cât şi pentru cele cu laser. Tonerele au păstrat trendul descendent, contribuind negativ la evoluţia pieţei de consumabile. În general, în 2015, cererea pentru echipamentele hardware a crescut în timp ce consumabilele, în special tonerele, au scăzut.

Foto: în continuare pe un trend descendent

Piaţa foto din România a înregistrat vânzări de 11 milioane de euro în ultimul trimestru al 2015, o scădere de aproape 7% comparativ cu T4 2014.

 

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Capital - Google+
Transforma in PDF
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.