Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

IT & C

GfK: Piaţa de electronice şi electrocasnice a fost de 2,3 mld. euro în 2015

Autor: | | 0 Comentarii

Ultimul trimestru al lui 2015 s-a încheiat cu o rată de creștere de două cifre, contribuind astfel la performanța intregului an. Piața bunurilor de folosință îndelungată a însumat 2,3 miliarde euro în 2015, o creștere de aproximativ 13% comparativ cu anul trecut.

Cu excepţia foto, toate sectoarele au contribuit la performanţa T4: telecom (aproape 33%), electrocasnice mari (23%), electrocasnice mici (21%), electronice (aproape 13%), imprimantele, multifuncţionalele şi consumabilele (8%) şi IT (4%).

Telecom: căştile şi smartphone-urile premium au crescut

Vânzările din telecom au crescut cu 33% în T4 2015 faţă de acelaşi trimestru al 2014, atingând valoarea de 263 de milioane de euro. Piaţa de smartphones a fost cea care a susţinut creşterea, în principal datorită dispozitivelor performante. Produsele premium au câştigat teren, în timp ce segmentele mediu şi entry au rămas stabile. Accesoriile pentru telefoane mobile, în mod specific căştile, au raportat o creştere a cererii.

Electrocasnice mari: creştere puternică pentru toate categoriile

Al patrulea trimestru al 2015 a adăugat 171 de milioane de euro la vânzările anuale de electrocasnice mari. Toate categoriile au contribuit cu rate de creştere de două cifre la cei +23% faţă de anul trecut. Alături de principalele sectoare ale pieţei, frigidere şi maşini de spălat, congelatoarele au reprezentat un motor de creştere, în special în ultima lună din an. Campaniile de Black Friday din 2015 au adus vânzări mai mari pentru toate categoriile, odată cu eroziunile de preţ.

Electrocasnice mici: impact pozitiv al ultimului trimestru

Rata de creştere de două cifre a sectorului de electrocasnice mici din 2015 s-a datorat, în special, ultimului trimestru al anului, atunci când piaţa a înregistrat o valoare de 54 de milioane de euro. Cu o singură excepţie, toate categoriile au urmat un trend pozitiv, şase dintre ele având rate de creştere mai mari de 20%.

Aparatele de ras şi de epilat au reprezentat categoria cu cea mai bună performanţă. Vânzările au fost stimulate de produse premium, precum aparatele de îndepărtat părul cu lumină pulsată (IPL) dar şi de îndepărtat părul pentru bărbaţi.

Electronice: televizoarele cu ecran UHD – motorul de creştere

Electronicele au raportat o rată de +13% în ultimul trimestru al 2015. Vânzările au fost influenţate puternic de activităţile promoţionale de Black Friday şi Crăciun. Vânzările pieţei cheie, televizoarele, au continuat pe un trend ascendent, atât în volum cât şi în valoare. Produsele UHD cu diagonale mari au fost un puternic motor de creştere pentru sector. Televizoarele cu diagonale de minimum 60 inch au avut o rată de creştere de două cifre.

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro