Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Actualitate Auto

Frankfurt Motor Show, între nebunia SUV și absența unor mărci importante

Autor: | | 0 Comentarii

Ediția din acest an a expoziției auto de la Frankfurt, IAA 2017, care începe mâine cu cele două zile dedicate presei și specialiștilor, are printre vedete două modele produse în România. Alături de acestea, zeci de premiere mondiale sau europene sunt gata să atragă atenția publicului.

În câteva ore, presa din întreaga lume va fi inundată de informaţii despre cele mai noi vehicule cu care companiile producătoare de maşini speră să cucerească tot mai mulţi clienţi. Ediţia din acest an a Internationale Automobil-Ausstellung (IAA) va fi marcată de continuarea „nebuniei” SUV, de dezvăluirea multor noutăţi tehnologice în domeniul reducerii emisiilor de noxe şi deplasării autonome, dar şi de lipsa de la Messe Frankfurt a unor mărci cu tradiţie precum Alfa Romeo, DS, Fiat, Infiniti, Jeep, Nissan, Peugeot, Mitsubishi sau Volvo.

Absenţa unor nume atât de cunoscute în industria auto nu este o noutate. Nici la ediţia de anul trecut a Paris Motor Show lucrurile nu au stat cu mult mai bine, iar în viitor este de aşteptat ca absenţa unor mărci să devină obişnuinţă. Mai greu de înţeles pentru unii, această schimbare de atitudine a producătorilor auto este legată direct de modificarea tendinţelor de informare şi consum ale publicului larg. Astfel, dacă unele mărci au renunţat să participe la marile expoziţii auto mondiale din simplul fapt că nu au nimic nou de arătat, altele preferă să organizeze propriile evenimente pentru a canaliza atenţia strict asupra detaliilor pe care le doresc popularizate. O altă tendinţă remarcată în ultimii ani este participarea mărcilor auto la expoziţii cu altă orientare, tot cu scopul de a se diferenţia de concurenţă. Astfel, nu e de mirare că Ford, de exemplu, a participat la evenimente dedicate industriei IT (Barcelona) sau chiar celei de mobilă (Milano). În ciuda schimbărilor prin care trece industria auto, inclusiv la nivelul departamentelor de marketing şi PR, expoziţiile dedicate sectorului rămân punctele-cheie în care cei care au cu adevărat ce prezenta îşi susţin ofensivele de imagine.

 

Dacia Duster

Una dintre vedetele incontestabile ale ediţiei din acest an a IAA 2017 este a doua generaţie a micului SUV produs în România, la Mioveni, Dacia Duster. Cu un design complet modificat şi mult mai atractiv, vehiculul mizează în continuare pe un raport dotări/preţ imbatabil şi pe un spaţiu interior optimizat. Conform primelor detalii oferite de oficialii Dacia, noul Duster asigură un confort superior celor din habitaclu şi o imagine mai modernă, puternică şi solidă. Deşi datele despre sistemele de propulsie, preţuri sau dotări sunt ţinute „sub cheie” de reprezentanţii producătorului până marţi dimineaţa, este de aşteptat ca micul SUV să rămâna în zona motoarelor cu puteri reduse şi consum mic, având atât variante cu tracţiune faţă cât şi integrală.

 

Ford EcoSport

O altă premieră de la Frankfurt care are legătură cu România este noul Ford EcoSport. Încadrat în zona SUV-urilor de clasă B, modelul va fi asamblat din această toamnă la uzina producătorului american de la Craiova în locul defunctului monovolum B-Max. Principalele noutăţi ale acestei generaţii EcoSport sunt propulsorul diesel 1.5 EcoBlue, transmisia Intelligent All Wheel Drive, dar şi sistemul de conectivitate SYNC 3 cuplat la o instalaţie audio B&O PLAY. Modelul EcoSport va beneficia, în premieră, şi de o echipare sportivă, ST Line, inspirată de gama de modele Ford Performance.

 

Hyundai Kona

Cavalcada de noi SUV-uri dezvăluite în premieră la Frankfurt Motor Show continuă cu Hyundai Kona, un model cu dimensiuni reduse care, în momentul lansării, va fi oferit clienţilor cu două variante de propulsie – 1.0 litri şi 1.6 litri – ambele alimentate cu benzină. Gama va fi extinsa ulterior cu un nou motor turbodiesel cu patru cilindri, de 1,6 litri. În interior, Kona va putea fi comandat cu sisteme de conectivitate variate şi, în premieră, Head-Up Display (HUD). Lista echipamentelor de siguranta include sistemul autonom de frânare cu detectarea pietonilor (AEB), monitorizarea unghiului mort (BSD), asistenţă la menţinerea benzii de rulare (LKAS), asistenţă pentru faza lungă (HBA), monitorizarea atenţiei conducătorului auto (DAA) şi asistenţă la ieşirea cu spatele din parcare (RCTA).

 

KIA Stonic

Tot în categoria SUV-urilor de mici dimensiuni intră şi noul Kia Stonic. Dotat cu un propulsor alimentat cu benzină 1.0 TGD-i sau cu un diesel 1.6 CRDi, vehiculul excelează la capitolul flexibilitate în privinţa opţiunilor. Astfel, în privinţa culorilor, de exemplu, sunt disponibile cinci nuanţe doar pentru plafon, acestea putând fi combinate cu diferinte altele pentru celelate zone ale caroseriei şi pentru interior. În habitaclu, multe elemente amintesc de fratele său, superminiul Rio. Începând din această toamnă, Stonic devine cel mai mic membru al familiei de SUV-uri KIA, alăturându-se modelelor Sorento, Sportage şi Niro.

 

Seat Arona

Parte a grupului Volkswagen, marca spaniolă Seat soseşte la IAA cu scopul declarat de a propulsa către stele imaginea SUV-ului Arona. Având o platformă similară cu cea a modelului Ibiza şi detalii de design preluate de la fratele mai mare, Ateca, noul vehicul are o gamă de motoare care include trei propulsoare alimentate cu benzină şi două diesel, cu puteri cuprinse între 95 CP şi 150 CP. Conform oficialilor spanioli, portbagajul poate găzdui până la 400 de litri atunci când în vehicul se află cinci pasageri.

 

Škoda Karoq

Karoq este modelul Škoda care atinge cel mai înalt nivel de digitalizare. Este prima dată când producătorul ceh oferă un panou de instrumente digital, care poate fi personalizat complet. Afişajul poate fi adaptat şi este conectat la sistemul de infotainment. Sunt disponibile cinci variante de motoare: două alimentate benzină şi trei cu motorină, cu puteri între 115 CP şi 190 CP. Ambele motoare pe benzină şi două motoare diesel sunt noi în gamă. Începând cu linia de echipare Ambition, este disponibilă funcţia de selectare a modului de condus, cu opţiunile Normal, Sport, Eco, Individual şi Snow (4x4). Ampatamentul mare al SUV-ului, de 2.638 mm garantează mult spaţiu pentru pasageri. Portbagajul are un volum de 521 litri cu bancheta în poziţie uzuală. Rabatarea scaunelor din spate sporeşte capacitatea portbagajului la 1.630 de litri.

 

Volkswagen T-Roc

Al treilea SUV prezentat de grupul Volkswagen la Frankfurt aparţine mărcii de bază şi poartă numele T-Roc. Cu un design exterior sportiv şi un interior spaţios şi confortabil pentru clasa SUV-urilor compcte, T-Roc este poziţionat în gama mărcii sub Tiguan, model cu care împarte şi platforma MQB. Portbagajul poate găzdui minimum 445 de litri, iar cu bancheta din spate pliată poate ajunge la 1.290 de litri. Modelul va putea fi comandat cu unul dintre cele trei motoare alimentate cu benzină sau unul dintre cele trei dieseluri disponibile. Conform oficialilor germani, Volkswagen T-Roc se încadrează perfect în gama SUV-urilor „de 20.000 de euro”.

Porsche Cayenne

 

Dacă nu aţi ajuns la limita răbdării cu enumerarea de noi SUV-uri care vor intra în curând pe piaţă, să adăugăm că şi Porsche vine la IAA 2017 cu un astfel de vehicul. Doar că, în loc să fie unul cu totul nou, acesta este o reinterpretare a cunoscutului Cayenne. În echiparea „de bază”, modelul are în doatre un motor turbo de 3 litri care dezvoltă 340 CP, în timp ce varianta Cayenne S dispune de un propulsor V6 de 2.9 litri care pune la dispoziţia şoferului 440 CP

Alături de această listă destul de lungă de maşini care intră în categoria SUV sau crossover, la Frakfurt Motor Show 2017, vor fi dezvăluite şi alte vehicule care vor stârni apetitul clienţilor. Printre acestea se numără Ferrari Portofino, Audi A8, Bentley Continental GT, Jaguar E-Pace sau Renault Megane RS. De departe, cea mai numeroasă listă de noutăţi este anunţată de producătorul premium bavarez, BMW. Acesta va prezenta modelele X3, M5, i3s, Seria 6 Gran Turismo, dar şi conceptele Seria 8, Z4 şi X7.

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro