O hotărăre definitivă şi irevocabilă emisă la începutul acestei săptămâni de Curtea de Apel Bucureşti trimite în ilegalitate ridicarea maşinilor parcate în locuri nepermise în sectoarele 4 şi 6 ale Capitalei. Mai mult, potrivit avocatului Gheorghe Piperea, cel care a obţinut respectiva decizie, devine ilegală şi perceperea taxelor de returnare a maşinii  iar persoanele care le-au plătit deja sunt îndreptăţite să solicite returnarea sumelor.
“Spre deosebire de chestiunea clauzelor abuzive, de exemplu, legea Contenciosului Administrativ reglementează în mod expres situaţia în care un anumit act a fost declarat ilegal. În această situaţie, respectivele prevederi încetează automat să-şi mai facă efectul”, ne-a spus Piperea.
Lege modificată ilegal. Dosare pe rol şi pentru celelalte sectoare
 În ultimii ani, mai mulţi avocaţi au obţinut pentru clienţii lor anularea amenzilor primite pentru parcare neregulamentară. De această dată însă, Piperea a contestat chiar legalitatea unor hotărâri de Consiliu Local, fapt care generalizează efectele deciziei.
Concret, pentru că amenzile primite de şoferi de la Poliţia Rutieră erau contestate uşor iar instanţele dădeau decizii favorabile, mai multe consilii locale au decis să aducă modificări la Codul Rutier. Respectiva modificare spunea că nu mai vine poliţistul de la rutieră să  asiste firma care ridică maşinile parcate ilegal, ci vine poliţistul de la comunitară. Astfel, nu se mai emite un proces verbal de contravenţie, ci se emite o dispoziţie de ridicare, asupra căreia judecătoria nu se mai poate pronunţa.
Era anulată astfel, posibilitatea de a contesta în justiţie amenda în contextul în care contravenţia a fost înlocuită cu o taxă de returnare a maşinii. Gheorghe Piperea a susţinut în faţa judecătorilor de la Tribunalul Bucureşti şi ,ulterior, în faţa celor de la Curtea de Apel, că un act normativ cum este Codul Rutier nu poate fi modificat decât prin lege sau prin ordonanţă.
Ambele instanţe i-au dat dreptate. Din datele Capital, pe rolul Tribunalului Bucureşti se află deja dosare similare care vizează ridicările de maşini din alte sectoare ale Capitalei. Mai mult, având în vedere că pratica hotărârilor de consiliu a fost adoptată şi în alte oraşe din ţară, decizia Curţii de Apel poate funcţiona ca un precedent.  Firmele care se ocupă cu ridicarea maşinilor parcate ilegal în Bucureşti au încasat , anul trecut, aproximativ 5 milioane de euro.