Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Transporturi si Infrastructura

ȘOCANT: DISPARE APROAPE JUMĂTATE DIN CALEA FERATĂ - VEZI documentul care s-a discutat azi în GUVERN

Autor: |

Dispar 10.000 de kilometri de cale ferată? Oricât de ”incredibil” ar suna, ”totul” este posibil. În ședința de astăzi a Guvernului s-a discutat, printre altele, despre posibilitatea prin care rețeaua națională de cale ferată să se reducă la aproximativ 6.200 km (n.r. – sau 10.000 km de linie desfășurată, față de 20.000 km câți sunt în prezent).

UPDATE Guvernul a avut primele discuţii astăzi, în cadrul şedinţei săptămânale, asupra Memorandumului ”Măsuri pentru eficientizarea sectorului de transport feroviar al României necesare pentru aprobarea Master Planului Genereal de Transport al României”. Reprezentanţii Guvernului confirmă, astfel, cele publicate de capital.ro, menţionând, după o primă lectură a Memorandumului: concentrarea pe o reţea feroviară mai restrânsă; stimularea competitivităţii în atribuirea contractelor de servicii publice; introducerea indicatorilor de performanţă în finanţarea serviciilor publice de transport feroviar de călători; programe de reducere a costurilor.

Aşa cum se poate observa şi din imaginea de mai jos, în Memorandum sunt oferite ”opţiuni posibile” pentru liniile secundare ce nu sunt incluse în cadrul reţelei naţionale de servicii publice. ”Ce s-ar putea întâmpla, de fapt? Linia de cale ferată respectivă ar putea fi închisă şi transformată chiar în arteră pietonală sau pistă pentru biciclişti, chiar dacă, se ştie, calea ferată este în afara localităţilor. 10.000 de cale ferată ar putea să dispară în diverse forme. În loc să investim în infrastructura feroviară, unde gradul de poluare este foarte redus, noi ce facem? Distrugem”, spun surse din industria feroviară.

Click pentru mărire

Memorandumul a fost emis de Ministerul Transporturilor şi avizat de Ministerul Fondurilor Europene. Documentul este bazat exculsiv pe informaţiile si propunerile furnizate de către AECOM în cadrul contractului de consultanţă în vederea elaborarii MPGT.

”Încă o dată sunt ignorate problema subfinanţării cronice la care a fost supusă calea ferată în ultimii ani şi cea a suprataxpării serviciilor de transport feroviar. Documentul recomandă o reţea naţională de aproximativ 6.200 km (sau 10.000 km de linie desfăşurată), restul urmând a fi valorificată, prin închiriere sau vânzare. Contractele de servicii publice urmează a fi restrânse doar la această reţea”, explică sursele citate.

Ceea ce este şi mai grav este paftul că în documentul aflat astăzi pe masa Guvernului se precizează că şi reprezentanţii Comisiei Europene au recomandat reducerea reţelei feroviare de transport feroviar.

"În cadrul scrisorii adresate Ministerului de Transport, în data de 27 septembrie 2013, cu privire la Master Plan, Comisia Europeană a declarat următoarele: Reducerea reţelei de transport feroviar la un nucleu sustenabil reprezintă baza de la care trebuie să pornească elaborarea modelării reţelei de transport feroviar", se menţionează în document. Autorităţile române pun această recomandare ca pe o condiţie pentru a primi sprijin atât de la FMI cât şi de la CE.

Sectorul feroviar în paragină

"Nu este exagerat să spunem că sectorul feroviar din România este în criză", menţioneză reprezentanţii Ministerul Transporturilor în memorandum atunci când vine se explica tendinţele şi istoricul transportului de călători din ultimii 25 de ani.

Pagina 1 din 3
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

Transporturi si Infrastructura

22 mai 2017

Cine pilotează „bijuteria” din flota TAROM

Transporturi si Infrastructura

22 mai 2017

Primăria renunță la benzile unice din nordul Capitalei

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro