Compania fondată în urmă cu 15 ani, când piaţa românească de modă nu era suficient de interesantă pentru giganţi internaţionali precum Inditex, H&M, C&A sau New Yorker – va deţine, până la sfârşitul anului 2014, nouă magazine, în trei oraşe din ţară (Bucureşti, Constanţa şi Craiova).

“De peste 10 ani de când suntem pe piaţă am înregistrat creşteri constante ale cifrei de afaceri, am continuat să investim tot mai mult şi acum putem vorbi de un business consolidat (…). Până la finalul anului, intenţionăm să deschidă încă un nou magazin, în zona de nord a Capitalei”, spune Ana Maria­ Coman (foto), director general şi­ coacţionar al retailerului de îmbrăcăminte ETIC.

Primul magazin Etic a fost deschis în 1999, în complexul comercial Big Berceni (10 mp), după care compania a mai deschis un magazin şi în Pavilionul H din zona Herăstrău (unde funcţionează acum o berărie). „Următorul magazin a fost în Cocor, apoi în Unirea Shopping Center, şi, încet-încet, am intrat şi în galerii şi centrele comerciale“, explică antreprenoarea. Mai exact, din 2007 încoace, Etic operează magazine şi în cadrul hipermarketurilor cora Pantelimon, Carrefour Orhideea, în centrele comerciale Vitan, Tom Constanţa şi AFI Palace Cotroceni, la care se adaugă şi un outlet în centrul comercial Grand Arena.

Investiţia medie într-un magazin de 80 -120 mp este de 100.000 euro, bani asiguraţi exclusiv din resurse proprii. La anul, adaugă Ana Maria­ Coman, „cam tot atâtea inaugurări avem planificate“.

Dar, Etic vrea să se extindă nu doar cu magazine proprii, ci şi prin francize: „am promis o franciză la Braşov, în mallul Coresi, şi poate fi şi aceasta o posibilitate de extindere în provincie“. Şi nu doar cu magazine clasice, ci, mai nou, și pe net. „Până la sfârşitul anului, sperăm să lansăm şi un magazin online cu distribuţie internaţională“, mai dezvăluie antreprenoarea din planurile ei de afaceri. Dincolo de faptul că răspunde înclinaţiei românilor spre economisire cu o „ofertă calitate-preţ imbatabilă“, Ana Maria Coman mai vorbeşte despre un atu important al Etic: „Ne-am învăţat clientele că de la noi se pot îmbrăca pentru birou şi hainele office se vând cel mai bine. Dar acum îşi pot cumpăra ţinute şi pentru timpul liber. (…) doar linia de jeans o producem în Turcia, restul de 99% din hainele pe care le vindem sunt lucrate în sistem lohn în fabricile din România“.

Cu afaceri de 1,1 mil. Euro în 2013, ETIC operează 7 magazine. Pentru 2014, Ana Maria­ Coman estimează o cifră de afaceri de 3 mil. de euro.