CITEŞTE ŞI

Luxury

Timpul românilor bate spre 60 mil. euro

Autor: |

Ideea că „timpul costă bani“ pare să fie tot mai des luată în calcul de pasionaţii români de ceasuri. Patru mari companii îşi dispută o piaţă cu vânzări anuale de circa 58 de milioane de euro.

Vânzările de ceasuri din România au fost tot timpul o afacere ţinută în penumbră. De foarte puţine ori reprezentanţii acestei pieţe au acceptat să discute despre modul în care îşi desfăşoară afacerile, profilul clienţilor sau piesele preferate de cumpărători. Cu toate acestea, de-a lungul anilor, puţinele informaţii disponibile au conturat o zonă a achiziţiilor de lux cât se poate de efervescentă şi concurenţială. Vorbim, desigur, despre zona ceasurilor scumpe pentru că simple instrumente de măsurat timpul, cu design interpretabil şi provenienţă obscură există cu miile.

În urmă cu mai bine de zece ani, vânzările de ceasuri de lux din România însemnau doar ceva mai mult de trei – patru milioane de euro. După ani buni de creştere spectaculoasă, în 2007, acestea ajunseseră la circa opt milioane de euro, iar prespectivele păreau faste. Clienţii se înghesuiau în micile, dar luxoasele magazine ale unor companii precum Chronotime sau Helvetansa, iar tranzacţiile cu ceasuri de peste 5.000 de euro bucata erau de ordinul sutelor. Au urmat anii de criză care, aparent, au redus numărul celor dispuşi să cheltuiască mii sau chiar zeci de mii de euro pentru un ceas aparţinând unui brand celebru. Cu toate acestea, în 2013, cifra de afaceri cumulată a primelor patru companii care comercializează piese de lux în România a depăşit 50 de milioane de euro. Iar anul care a urmat a consfinţit o nouă creştere, e drept, mai mică decât cele 30 – 40 de procente din anii de glorie ai pieţei. În 2014 piaţa ceasurilor a crescut cu „numai“ 13% până la 58,5 milioane de euro. Deşi despre datele din 2015 nu există încă cifre exacte este de aşteptat ca acestea să se menţină la nivelul de anul trecut.

Pagina 1 din 4
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

Agrointeligenta

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro
Nume: Prenume: Varsta: Email: Localitate: Judet: Telefon:


Sex: M / F