SE INTAMPLA ACUM!

Luxury

Timpul românilor bate spre 60 mil. euro

Autor: Robert Stan | duminică, 03 ianuarie 2016 | 1 Comentarii

Ideea că „timpul costă bani“ pare să fie tot mai des luată în calcul de pasionaţii români de ceasuri. Patru mari companii îşi dispută o piaţă cu vânzări anuale de circa 58 de milioane de euro.

Vânzările de ceasuri din România au fost tot timpul o afacere ţinută în penumbră. De foarte puţine ori reprezentanţii acestei pieţe au acceptat să discute despre modul în care îşi desfăşoară afacerile, profilul clienţilor sau piesele preferate de cumpărători. Cu toate acestea, de-a lungul anilor, puţinele informaţii disponibile au conturat o zonă a achiziţiilor de lux cât se poate de efervescentă şi concurenţială. Vorbim, desigur, despre zona ceasurilor scumpe pentru că simple instrumente de măsurat timpul, cu design interpretabil şi provenienţă obscură există cu miile.
În urmă cu mai bine de zece ani, vânzările de ceasuri de lux din România însemnau doar ceva mai mult de trei – patru milioane de euro. După ani buni de creştere spectaculoasă, în 2007, acestea ajunseseră la circa opt milioane de euro, iar prespectivele păreau faste. Clienţii se înghesuiau în micile, dar luxoasele magazine ale unor companii precum Chronotime sau Helvetansa, iar tranzacţiile cu ceasuri de peste 5.000 de euro bucata erau de ordinul sutelor. Au urmat anii de criză care, aparent, au redus numărul celor dispuşi să cheltuiască mii sau chiar zeci de mii de euro pentru un ceas aparţinând unui brand celebru. Cu toate acestea, în 2013, cifra de afaceri cumulată a primelor patru companii care comercializează piese de lux în România a depăşit 50 de milioane de euro. Iar anul care a urmat a consfinţit o nouă creştere, e drept, mai mică decât cele 30 – 40 de procente din anii de glorie ai pieţei. În 2014 piaţa ceasurilor a crescut cu „numai“ 13% până la 58,5 milioane de euro. Deşi despre datele din 2015 nu există încă cifre exacte este de aşteptat ca acestea să se menţină la nivelul de anul trecut.

O piaţă, patru actori în rolurile principale

Pentru mulţi, branduri precum Longines, Omega, Rado, Swatch, Tissot, Breitling, TAG Heuer, Vacheron Constantin, Piaget, Officine Panerai, Glashutte sau Carl F. Bucherer,

sunt doar nişte nume despre care au auzit la televizor sau în reviste. Există însă mulţi pasionaţi care înţeleg de ce un produs al unui astfel de brand poate costa de la câteva sute de euro, la mii, zeci de mii sau chiar sute de mii de euro. Fie că sunt seduşi de minunea mecanică din spatele cadranului, de notorietatea brandului, sau de prestanţa pe care acestea o împrumută posesorului, clienţii de ceasuri de lux continuă să cumpere piese extravagante. Iar rezultatul se vede clar în cifrele de afaceri ale celor mai importante patru companii care vând astfel de produse în România.

B&B Collection SRL deţinătoarea magazinelor KULTHO, Splend‘or, Be in time şi B&B Collection a înregistrat anul trecut cea mai mare cifră de afaceri din domeniu. Această firmă are un model de business care include, pe lângă vânzarea pieselor de orologierie prin magazinele menţionate, şi comercializarea de bijuterii şi accesorii. Tocmai de accea cifra de afaceri de 49,3 milioane de euro înregistrată în 2014 nu reflectă strict vânzările de ceasuri. Cu toate acestea, reţeta celor de la B&B pare câştigătoare, dat fiind faptul că afacerile lor s-au majorat cu nu mai puţin de 17%. În magazinele companiei puteţi găsi mărci celebre şi extrem de apreciate precum Baume&Mercier Breitling, Frederique Constant, Grand Seiko, Hamilton, Longines, Movado, Rado, TAG Heuer şi multe altele. Anul trecut, compania B&B Collection a înregistrat un profit de 6,4 milioane de euro, cu 63% mai mare decât în 2013.

Al doilea mare comerciant de ceasuri din segmentul high-end al pieţei este Chronotime International SRL, companie care îşi vinde produsele prin magazinele Cellini. Ca şi B&B, cei de la Chronotime au ales să comercializeze alături de ceasuri şi alte produse şi accesorii de lux astfel încât cifra de afaceri de 4,4 milioane de euro realizată anul trecut nu este în totalitate aferentă vânzărilor cu ceasuri. Creşterea cu 12% a afacerilor este însoţită, în cazul Chronotime International, de o scădere a profitului net de la 301 mii de euro la doar 100 de mii de euro. În magazinele Cellini puteţi găsi produse ale unor mărci precum Blancpain, Breitling, Bell&Ross, Victorinox, Rado, Swatch sau Tissot,
Poziţia a treia în clasamentul cifrelor de afaceri ale celor mai mari distribuitori de ceasuri din România este deţinută de Impulse România, compania care deţine magazinele Galt orologerie elveţiană. Cu o afacere axată mult mai direct pe ceasuri de lux Impulse România a înregistrat în 2014 o cifră de afaceri de 2,8 milioane de euro, în scădere cu 17% faţă de anul anterior. În acelaşi timp, profitul net a scăzut de la 270.272 de euro în 2013 la 196.577 de euro. În magazinele Galt orologerie elveţiană puteţi găsi ceasuri ale brandurilor Lange & Söhne, Girard-Perregaux, Ulysse Nardin, Roger Dubuis, Zenith, Harry Winston, Hysek, IWC, Omega, Jaeger-LeCoultre, TAG Heuer, Longines, Rado, Raymond Weil sau Mondaine.

Cea de-a patra mare companie care comercializează ceasuri în România este Helvetansa. Sau, mă rog, a fost. Pentru că, după pierderile de 36.400 de euro înregistrate în 2013 şi profitul net mic (89.725 euro) raportat în 2014, oficialii companiei au decis să o închidă, mutând activitatea într-o nouă firmă denumită Helvetia Luxury Watches. Aceasta va comercializa, ca şi Helvetansa, mărcile Vacheron Constantin, Piaget, Officine Panerai, Glashutte, Cartier, Chanel, Carl F. Bucherer, Baume&Mercier, Vulcain, Longines, Rado, Movado şi Tissot.

În ciuda climatului dificil de comercializare a unor produse de lux precum ceasurile din categoriile „Entry-Level Luxury“, cu preţuri sub 5.000 de euro, „Mid-Range Luxury“ cu preţuri cuprinse între 5.000 şi 20.000 de euro şi „High-End Luxury“ care costă peste 20.000 de euro, comerţul cu piese exclusiviste are mari şanse de creştere în România. Iar ofensiva giganţilor high-tech din zona smartwatch care i-a speriat pe mulţi, nu pare a afecta substanţial mărcile care produc ceasuri mecanice cu preţuri care depăşesc 3.000 – 4.000 de euro.

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Capital - Google+
Transforma in PDF
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Nume: Prenume: Varsta: Email: Localitate: Judet: Telefon:


Sex: M / F




Ma abonez la newsletter
Sunt de acord cu termenii si conditiile concursului
* Toate campurile formularului sunt obligatorii