“Cu noul model S-Class ne vom depăşi din nou concurenţii. Iar în 2015 va fi chiar şi mai bine”, a declarat Hubertus Troska, directorul operaţiunilor Daimler din China, într-un interviu acordat publicaţiei germane “Frankfurter Allgemeine Zeitung”, citat de Agerpres.

Potrivit estimărilor făcute de analişti, cererea pentru automobile de lux din China va depăşi cererea din SUA până în 2020. Vânzările ridicate înregistrate anterior de Mercedes-Benz în China au încetinit în 2012, când vânzările au ajuns sub nivelul rivalelor Audi şi BMW.

Strategia prezentată de Daimler în august 2013 include lansarea în următorii doi ani a 20 de modele noi sau restilizate ale modelelor vândute pe piaţa chineză, în vederea majorării vânzărilor Mercedes-Benz cu o treime, la peste 300.000 de maşini pe an până în 2015.

Troska a explicat că este încrezător în perspectivele companiei pe cea mai mare piaţă auto din lume: “Învăţăm să înţelegem mai bine China şi folosim asta în dezvoltarea produselor noastre. Suntem puţin în urmă în acest sector”.

Vara aceasta, Daimler va deschide un nou centru de design în Beijing şi va închide altul în Tokyo, urmând să dubleze numărul de ingineri din China în următorii doi ani, de la 230 în prezent, a anunţat Hubertus Troska.

Vânzările Mercedes-Benz au urcat la un nivel record în primul semestru din 2014, datorită majorării cererii în China şi în alte state asiatice pentru maşini de lux.

În perioada ianuarie-iunie 2014, Mercedes-Benz a înregistrat o creştere a livrărilor de 13%, la 783.520 vehicule. În iunie, vânzările au urcat cu 8%, la 142.136 unităţi.

În China vânzările brandului Mercedes au urcat cu 38% în primul semestru al anului, la 135.972 vehicule, reprezentând 17% din vânzările globale ale companiei. În regiunea Asia-Pacific livrările au crescut cu 30,5%, la 232.294 unităţi.

În iulie 2013, Daimler a inaugurat oficial la Sebeş, în România, unitatea de producţie pentru montaj cutii de viteză automate pentru autoturismele de lux Mercedes-Benz, fiind create astfel circa 250 de locuri de muncă.

Linia de montaj, compusă din două linii principale şi 11 linii secundare, a fost transferată din Germania şi este parţial automatizată. Pentru lucrările de construcţie, asamblare linie şi infrastructură s-au investit aproximativ 30 de milioane de euro şi s-au creat 250 de noi locuri de muncă.

Sursa: Agerpres