Chinezii de la BYD vor construi uzina de VE în apropierea orașului Szeged

Chinezii de la BYD vor construi uzina în apropierea orașului Szeged, în sudul Ungariei, și va oferi mii de locuri de muncă regiunii, a spus ministrul de Externe Péter Szijjártó într-o declarație postată pe pagina sa de Facebook.

Proiectul „va fi una dintre cele mai mari investiții din istoria economică a Ungariei”, a spus el, adăugând că guvernul va oferi stimulente financiare BYD pentru construirea uzinei, detalii despre care a spus că vor fi publicate la o dată ulterioară, informează AP.

Construcția uzinei va „întări și mai mult poziția economiei maghiare, va consolida și mai mult bazele creșterii economice pe termen lung, dar și poziția Ungariei în tranziția globală a automobilelor electrice”, a spus Szijjártó.

BYD a depășit Tesla

În trimestrul al treilea al acestui an, BYD a vândut 431.603 vehicule complet electrice, în creştere cu 23% raportat la trimestrul al doilea. Comparativ, Tesla a livrat 435.059 de automobile electrice la nivel mondial, iar decalajul de 3.456 de unităţi dintre cei doi producători este cel mai mic înregistrat vreodată.

În ultimii ani, Ungaria a căutat să devină un centru global al producției de baterii litiu-ion într-o perioadă în care guvernele caută din ce în ce mai mult să limiteze emisiile de gaze cu efect de seră prin trecerea la mașini electrice, notează AP.

Compania sud-coreeană Samsung, chinezii de la CATL și alte companii au construit fabrici în jurul Ungariei, stârnind reacții din partea unor rezidenți și ale grupurilor de mediu care se tem de consecințele asupra mediului.

Uzina de baterii de 100 GWh a CATL, din Debrețin, care va crea aproximativ 9.000 de locuri de muncă, este cea mai mare astfel de fabrică de baterii de vehicule electrice din Ungaria, ca parte a strategiei guvernului ungar de a servi producătorilor de mașini prezenți în țară – Audi, BMW. și Mercedes-Benz — pe măsură ce trec la vehicule alimentate cu baterii.

Prima unitate majoră de producție de VE din Europa a unui producător de automobile chinez

BYD, care este cel mai mare rival global al Tesla în producția de vehicule electrice, are deja o fabrică de producție de autobuze electrice în orașul Komarom, din nord-vestul Ungariei. Dar fabrica din Szeged ar fi prima unitate majoră de producție de vehicule electrice din Europa a unui producător de automobile chinez.

Primarul orașului Szeged, Laszlo Botka, a declarat că „locația geografică și dezvoltarea logistică” au ajutat orașul să devină un candidat de succes pentru găzduirea fabricii. El a spus că pregătirea terenului de 300 de hectare al viitoarei fabrici a început deja.

Szeged este situat în apropierea graniței Ungariei cu Serbia și un coridor feroviar pe care guvernul Ungariei l-a dezvoltat împreună cu Beijing-ul, ca parte a inițiativei comerciale globale ”Belt and Road” a Chinei.

BYD, explozie a vânzărilor

Cunoscut pentru automobilele sale cu preţuri accesibile, BYD a făcut progrese în extinderea gamei de modele, ceea ce a ajutat la explozia vânzărilor. Compania chineză a adăugat două noi mărci de automobile electrice de lux, Yangwang şi Fang Cheng Bao, pentru a intra pe segmentul de preţ de un milion de yuani (137.000 de dolari), mai mult decât dublu faţă de cele mai scumpe vehicule pe care le vindea anterior.

Szijjártó a declarat că decizia BYD de a-și deschide uzina în Ungaria a venit după 224 de runde de negocieri între companie și guvernul de la Budapesta, amintește AP. „Această investiție subliniază faptul că Ungaria este lider în revoluția tehnologică”, a spus Szijjártó.