Trecerea unui magazin efectiv pe online ar putea părea o idee bună, o oportunitate de a se economisi bani. Dar este doar un miraj.

Pentru că, din cauza transportului și a costurilor de ambalare, dar şi din cauza ratelor mai mari la randamente, unii retaileri termină prin a pierde bani cu comerţul online, potrivit unei analize făcute de Wall Street Journal.

Costurile se pot ridica și la 25% din vânzări pentru comercianții cu amănuntul care-și externalizează activitățile lor de e-commerce, spun analiștii.

Mari retaileri la nivel mondial precum Kohl’s, Wal-Mart, Target, Best Buy și-au exprimat cu toţii îngrijorarea cu privire la costul operațiilor lor pe online.

 "Kohl’s Corp. spune că rentabilitatea comerţului pe care îl desfăşoară online este la jumătate din cea a magazinelor efective", spune analistul Suzanne Kapner pentru Wall Street Journal. "Wal-Mart Stores Inc. anunţă că se așteaptă să piardă bani online cel puțin până la începutul anului 2016, în condiţiile în care investeşte în construcţia rețelelor tehnologice, de infrastructură și de finalizare a comenzilor. Target Corp. a declarat că marjele sale de profit se vor micşora odată cu creşterea vânzărilor sale online.", mai spune Kapner.

Conturile de e-commerce reprezintă în prezent o zecime din totalul vânzărilor cu amănuntul din Statele Unite, dar prognozele arată o creștere rapidă.