Constructorii loturilor de autostradă între Ogra şi Câmpia Turzii primesc avizele pentru documentația tehnică în vederea obţinerii autorizaţiei de construcţie. „Consiliul Tehnico-Economic al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere a avizat proiectele tehnice pentru loturile 1 și 2 din autostrada Ogra-Câmpia Turzii. Proiectul tehnic pentru lotul 3 este pe circuitul de avizare al CNAIR, după care urmează să fie aprobat în CTE-ul CNAIR. După obținerea celorlalte avize, constructorii se întorc cu toată documentația la CNAIR pentru autorizație“, ne-au declarat oficiali din cadrul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

După avizarea proiectului tehnic pentru lotul 2, Iernut-Chețani, constructorii trebuie să obțină toate avizele de la Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor. „Oficialii Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere ne-au transmis documentația tehnică pentru cei 17,9 de de autostradă între Iernut și Chețani. Avem nevoie de un aviz pentru ape de la Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor. Autostrada traversează mai multe râuri, nu se poate începe construcția podurilor și viaductelor fără aceste avize de la Ministerul Mediului“, ne-a declarat Cristian Becheru, reprezentantul antreprenorului italian Astaldi SPA, liderul asocierii Astaldi SPA – Max Boegl Romania SRL – Astalrom SA – Consitrans SRL, constructorul lotului de autostradă Iernut – Cheţani.

Potrivit acestuia, asocierea Astaldi SPA – Max Boegl Romania SRL – Astalrom SA – Consitrans SRL a obținut toate celelalte avize pentru obținerea autorizației de construcție. „După obținerea avizului pentru ape trimitem toată documentația la Compania Națională de Administrare a Infrastructuri Rutiere, oficialii CNAIR cer autorizația de construcție de la Ministerul Transporturilor. Cel târziu la jumătatea lunii decembrie vom avea și autorizația de construcție“, ne-a precizat Cristian Becheru.

Aliniamentul celor aproximativ 18 km de autostradă a fost eliberat

Reprezentantul Astaldi SPA ne-a explicat că aliniamentul celor 17,9 km de autostradă a fost eliberat. „S-a terminat descărcarea arheologică, prelungirea formalităților și birocrația au creat ceva probeleme. Din ianuarie încep lucrările de decopertare pe toți cei aproximativ 18 km de autostradă. Chiar dacă este frig, se poate decoperta și se poate lucra la fundațiile podurilor, forăm la o adâncime de 25 m și turnăm pilonii podurilor“, ne-a mai declarat reprezentantul antreprenorului.
Procesul de diagnostic arheologic înseamnă recunoaşterea aprofundată a terenului şi efectuarea de sondaje arheologice pe traseul întregii porţiunii de autostradă.

Cristian Becheru ne-a explicat că s-au efectuat sondaje pe aliniementul celor aproximativ 17,9 km de autostradă Iernut-Chețani şi s-au descoperit cinci situri arheologice descoperite. „Noi am oferit tot ce înseamnă logistică pentru această operaţiune, muncitori necalificaţi, utilaje. Am avut nevoie de descărcarea arheologică pentru a putea începe lucrările şi pe aceste porţiuni. Am negociat contractele pentru achiziţia materialelor de construcţie necesare celor 17,9 km de autostradă, între Iernut şi Cheţani. Cumpărăm nisip, pietriş, cribluri, agregate pentru betoane, balast pentru fundaţie, ciment şi grinzi pentru poduri“, ne-a răspuns reprezentantul antreprenorului italian Astaldi SPA.

Ministrul Sorin Bușe a verificat stadiul autostrăzilor din zona Transilvaniei

Recent, ministrul Transporturilor, Sorin Bușe, a efectuat o vizită de lucru pe șantierele autostrăzilor din Transilvania: Gilău – Nădășelu, Târgu Mureș – Ogra și Suplacu de Barcău – Borș. După vizitarea șantierului Târgu Mureș – Ogra, ministrul Sorin Bușe a menționat că pe lotul 1, Târgu Mureș – Ungheni, execuția lucrărilor este în curs de relicitare. „În primăvara lui 2017, este estimată începerea efectivă a lucrărilor, dacă nu apar contestații. Pe lotul 2: Ungheni – Ogra, progresul fizic este de 15%. Termenul de finalizare a lucrărilor la acest lot este vara anului viitor“, a declarat Sorin Bușe.