Compania CFR Marfă a încheiat anul trecut cu pierderi de peste 35 milioane de euro, față de 6 milioane de euro deficit înregistrat la sfârșitul anului 2014. Mai exact, situaţiile financiare depuse la Ministerul Finanţelor arată că CFR Marfă, la 31 decembrie, a avut pierderi de 159,1 milioane lei, echivalentul a 35,3 milioane euro, datorii în valoare de 784,02 milioane lei şi creanţe de 231,95 milioane lei. CFR Marfă, conform bilanţului fiscal, are 21,8 milioane de lei în coturi la bănci, a înregistrat o cifră de afaceri de 775,9 milioane lei şi un număr mediu de salariaţi de 6324.

În 2014, CFR Marfă a înregistrat pierderi de 27,1 milioane lei şi datorii în valoare de 716,84 milioane lei. Operatorul feroviar de marfă, în urmă cu doi ani, a avut o cifră de afaceri de netă de 918,77 milioane lei şi un număr mediu de 7622 de salariaţi.

Costescu: „Comisia Europeană, prin DG Competition, a cerut lichidarea acestei companii. Răspunsul nostru a fost nu”

CFR Marfă are o nouă conducere selectata pe OUG 109/2011 și a început reorganizarea în teritoriu, preciza ministrul Transporturilor, Dan Costescu. „CFR Marfă, aşa cum am anunţat-o, era compania în situaţia cea mai dificilă. Aşa cum v-am spus acum câteva luni, Comisia Europeană, prin DG Competition, a cerut lichidarea acestei companii. Răspunsul nostru a fost nu. CFR Marfă nu este o companie de lichidat. Vom continua procesul dorit de privatizare, dar aşa cum am spus, nu acum, nu cu orice preţ, ci după restructurare care va da o anumită valoare companiei şi va aduce venituri prin privatizare statului român”, a spus Costescu, în cadrul unei conferinţe unde a prezentat un prim bilanț după șase luni de activitate.

Acesta declara că primul pas a fost finalizarea procedurii selecţiei 109 privind guvernanţa corporativă în instituţiile publice. „Practic, cred că avem procentul cel mai mare din toate ministerele care deţin companii pentru 109, mai avem 5 sau 6 companii şi finalizăm, din portofoliul de 23. A venit rândul CFR Marfă, pe acelaşi principiu pe care vi l-am prezentat mai devreme, acolo a venit o echipă, am profitat de selecţia făcută de recrutor şi lângă directorul general pe care vi l-am prezentat am adus şi doi specialişti pe domeniul tehnic. Împreună au primit mandatul pentru restructurarea companiei, la aceasta şi lucrează, ei vor să redevină lideri naţionali la nivelul transporturilor feroviare, la nivel de cotă de piaţă sunt şi ei foarte aproape acum dar au pierdut mai mult de jumătate. Şi, foarte important, aşa cum a declarat directorul general, vor să redevină pe profitul operaţional până la sfârşitul anului, ceea ce este o provocare, dar nu este imposibil”, preciza ministrul Dan Costescu.