„Am început să ne adresăm companiilor ai căror angajați aveau nevoie să pună în aplicare cunoștințe aprofundate în diverse arii ale tehnologiei informației și comunicațiilor. Vizam întreprinderile mici și mijlocii, cărora le ofeream de la soluții simple de infrastructură de rețea, e-mail, la soluții complexe, precum telefonie IP, wireless și mobilitate, soluții de datacenter sau securitate”, își amintesc cei doi.

Nu le-a fost deloc greu, deoarece au plecat la noul drum cu un bagaj mare de cunoștințe, cu experiență și cu o echipă talentată. „Ne place să spunem că atunci când am atins pământul, noi deja alergam”, exlică, plastic, ei. Au început prin a-și contura o echipă tehnică foarte puternică, iar aici și-au concentrat mare parte din resurse. Au ajuns în prezent să aibă în echipa Bittnet nu mai puțin de 7 dintre cei 51 de ingineri certificați CCIE (Cisco Certified International Expert), cel mai înalt grad de certificare oferit de Cisco.

În momentul lansării noii afaceri au avut și câteva minusuri. Este vorba despre activitățile de vânzări și de marketing, care, în noua piață în care activau erau deosebit de importante. „Cea mai mare greșeală pe care am făcut-o la început a fost că nu ne-am concentrat atenția din prima zi pe vânzări. Înainte de a avea un sediu, înainte de a pune la punct un website, trebuie să te gândești la prima vânzare, care este, poate, cea mai dificilă dintre toate”, spune Cristian Logofătu.

Cei doi au învățat multe din greșeli. Iar una dintre lecțiile importante pe care au deprins-o repede a fost să facă diferența dintre profit și cash-flow. „După 10 ani de activitate și efort susținut, putem spune că Bittnet este o companie stabilă, care nu depinde de fondatori, cu un management impecabil, asigurat de echipa de conducere. Așadar, o afacere în adevăratul sens al cuvântului”, susține Mihai Logofătu. Aici, o contribuție importantă o are modul în care acționarii și-au tratat, în toți acești ani, afacerea. „Toate profiturile realizate de companie, în întreaga perioadă de activitate, au fost capitalizate, în paralel cu atragerea de fonduri de la investitori. În prezent, capitalurile proprii ale companiei se apropie de 1 milion euro. Credem însă că cele mai importante resurse și cele mai valoroase investiții de până acum au fost efortul, implicarea și timpul personal ale fondatorilor și ale fiecărui membru al echipei. Oricât ne-am strădui, acestea nu vor putea fi cuantificate vreodată în acord cu valoarea lor reală”, completează Cristian Logofătu.

 

O companie în creștere accelerată

Sunt momente în viața unui business când implicarea cuiva poate să ofere oportunități  pe care nu mulți le bănuiesc. Asta s-a întâmplat și cu Bittnet. În urma evenimentului „Venture  Connect” din  noiembrie 2011, a atras o altă sursă importantă de finanțare în momentul în care  Răzvan Căpățînă, un investitor privat, a intrat în acționariatul companiei. Cu acest capital nou, s-a crescut rapid forța de vânzări și marketing.

O altă etapă importantă a fost finalizarea în 2014 a unui proiect REGIO, cu finanțare nerambursabilă în valoare de 600.000 lei. Apoi au urmat câteva episoade extrem de importante pentru ceea ce înseamnă astăzi Bittnet. În martie 2015, în procesul de listare la Bursa de Valori București, compania a atras un capital suplimentar de 150.000 de euro, prin vânzarea unei părți din acțiuni către Carpathia Capital S.A. Apoi, după un an, în iulie 2016, acționarii au derulat cu succes prima emisiune de obligațiuni corporative ale unei companii de IT românești, emisiune care a fost listată pe piața AeRO a BVB.

Cu această acțiune, Bittnet a atras aproape 1 milion euro de la 40 de investitori privați. „În 2014 ne-am dat seama că ar fi momentul oportun pentru un nou val de creștere. Capitalul câștigat prin investiția lui Răzvan Căpățînă a generat o creștere a business-ului de aproape patru ori, dar am considerat că momentul din piața de IT locală și internațională era favorabil pentru dezvoltarea afacerii. Am apăsat pedala de accelerație la maximum. Astfel, am căutat o nouă rundă de finanțare de tip equity. În cursul anului 2014 am vorbit cu investitori privați și cu fonduri de investiții în scopul atragerii de noi investitori. Tot atunci, un prieten care în urmă cu mai mulți ani a listat prima companie românească pe piața ATS, ne-a atras atenția asupra pieței AeRO și ne-a pus în legătură cu echipa BVB”, își amintesc cei doi antreprenori. De altfel, recunosc că încă de la începutul afacerii, în 2007, au avut în vedere listarea la bursă.

Cifrele succesului

Cert este că toate planurile actionarilor au ieșit de minune. În 2016, Bittnet a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri cu 36% față de anul 2015, iar capitalizarea companiei a crescut de aproape trei ori, de la 7,7 milioane de lei până la 21,4 milioane de lei. Veniturile din training IT au depășit 1,2 milioane euro, cu un număr aproximativ de 2.500 de studenți în 2016, fapt care le reconfirmă poziția de lider de piață.

„Marcăm astfel trecerea către o companie de dimensiune medie, care a reușit să crească și să se dezvolte constant, bazându-se pe principii solide de business. Cultura organizațională a Bittnet are la bază valori precum onestitatea, transparența și flexibilitatea în condiții de performanță și competență. Privind retroactiv la toată perioada noastră de activitate, anul 2016 a fost cel mai bun din istoria companiei, atât din punct de vedere al rezultatelor financiare, cât și din perspectiva rezultatelor operaționale înregistrate. Acest fapt a confirmat planurile noastre de termen lung și direcțiile de creștere pe care le-am urmărit în ultimii ani”, încheie cei doi antreprenori.