‘La sfârşitul lunii iunie ar trebui să finalizăm un proiect care oferă posibilitatea, printr-o platformă, de a compara comisioanele bancare. Aş mai putea să amintesc unul dintre proiectele care sunt în derulare şi care ar putea ajuta atât consumatorul din perspectiva noastră, cât şi mediul concurenţial. Un exemplu este legat de proiectul de act normativ privind serviciile de plată şi care ar putea fi implementat într-o perioadă rezonabilă de timp. Prima etapă a fost implementată în 2007. Au fost o serie de evoluţii la nivelul îmbunătăţirii serviciilor de plată privind relaţia dintre furnizorii de servicii financiare şi consumatori. Astăzi, prin soluţii inovatoare, această Directivă oferă, pentru consumatori, posibilitatea de a deschide uşa faţă de o serie de jucători din piaţă, pornind de la plăţile cu cardul, plăţile online sau posibilitatea de a plăti prin telefonul mobil’, a afirmat Pandelică.

Reprezentanţi ai mediului de business din România, alături de oficiali din instituţii ale statului, participă, marţi, la evenimentul PRIA Competition, organizat de PRIAevents şi Consiliul Concurenţei.

Pe lista temelor de discuţie se află, printre altele, noutăţile legislative în ceea ce priveşte concurenţa, care au fost cele mai dinamice sectoare din punct de vedere al concurenţei, unde au fost aplicate cele mai multe sancţiuni, ce sector a avut cele mai multe investigaţii, ajutoarele de stat şi cum pot fi acordate acestea, rolul consultanţilor pentru creşterea culturii concurenţiale în mediul de afaceri, sugestiile mediului de afaceri, ale ambasadelor şi ale camerelor de comerţ, recomandări de bună practică. AGERPRES