Transporturi si Infrastructura

Afacerile lui Burci se mişcă şi în insolvenţă: Servtrans a încheiat un contract de 43 mil. euro

Autor: Alexandru Urzică | marţi, 01 mai 2012 | 1 Comentarii

Operatorul de transport feroviar Servtrans Invest, parte a grupului International Railway Systems (IRS) – controlat de oamenii de afaceri Cristian Burci şi Attila Verestoy, a încheiat cu BCR Leasing un contract de închiriere a 838 de vagoane de transport mărfuri pe calea ferată. Contractul s-a încheiat pe o perioadă de 16 ani, valoarea acestuia fiind de 43 milioane euro.

Servtrans a intrat în insolvenţă pe 15 iulie 2011, odată cu întregul grup controlat la acea vreme de Cristian Burci, la momentul deschiderii procedurii înregistrand datorii de peste 96 milioane euro.

„Cu cele 838 de vagoane închiriate de la BCR Leasing, parcul rulant al Servtrans, ajunge la 1.660 de vagoane şi 64 de locomotive ce ne permit o dezvoltare mai susţinută pe orizontală prin încheierea de noi contracte comerciale şi implicit creşterea profitabilităţii companiei ce va asigura sustenabilitatea unui plan de reorganizare”, a declarat Remus Borza (foto), managing partener Euro Insol, administratorul judiciar al Servtrans Invest. La sfârşitul lui 2010, Sevtrans avea 859 de salariaţi şi înregistra o pierdere de 9 milioane euro pentru ca la finele anului 2011, să realizeze un profit din exploatare de 2,5 milioane euro.

Din grupul de firme IRS mai fac parte şi societăţile Astra Vagoane Arad, Meva Drobeta Turnu-Severin, Romvag Caracal, ICIM, SIRV Mărăşeşti şi International Railway Systems - societate „mamă“ cu sediul in Luxemburg. În septembrie anul trecut, senatorul UDMR Attila Verestoy a preluat peste 50% din IRS. Cele trei fabrici producătoare de vagoane ale lui Cristian Burci (Astra Vagoane Arad, Romvag Caracal și Meva) au intrat în insolvență cu datorii totale către bănci de 120 de milioane de euro.

La sfârşitul anului trecut, Grampet Services, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, a notificat Consiliul Concurenţei cu privire la cumpărarea a 99,99% din capitalul social al Servtrans Invest. În  9 martie 2012, autorităţile au admis cererea Grampet prin care dobândeşte controlul direct asupra Servtrans Invest şi indirect asupra Servtrans Mentenance şi Servtrans Traverse. Până în acest moment tranzacţia nu fost fost definitivată. Grupul Grampet deţine pachete majoritare de acţiuni la GFR, Remar Paşcani, Reva Simeria, Bulgarian Railway Company, Train Hungary şo Eurorail Ucraina.

Administratorul judiciar al societăţii, compania Euro Insol, administrează active de peste 650 mil. euro aparţinând unor companii ca Asmita Gardens, Ibiza Sol, World Trade Center, Plafar, Uztel, Institutul Naţional al Lemnului, Hotel Planet, Meridian Land sau Real Power Construct.

Cristian Burci ocupă locul 29 în ultima ediţie a Top 300 Capital, cu o avere estimată la 150-190 milioane euro.

EVZ

Unica

Elle

Ziare.com

Adevarul

Click

dz

Animal Zoo

EVZ Monden

Star Junior

Transporturi si Infrastructura

28 noiembrie 2014

Şosea de centură la Cluj, printr-o investiţie de 7 milioane de euro

Transporturi si Infrastructura

26 noiembrie 2014

Statele UE vor măsura din 2018 emisiile poluante ale navelor

Transporturi si Infrastructura

25 noiembrie 2014

Rus: Toate contractele de deszăpezire sunt semnate

Transporturi si Infrastructura

25 noiembrie 2014

Rus: Nu o să lăsăm TAROM să moară. Managementul nu este cel mai fericit

Transporturi si Infrastructura

24 noiembrie 2014

CFR caută chiriași pentru mai multe secții de cale ferată

Transporturi si Infrastructura

24 noiembrie 2014

În insolvenţă, Frigoexpres va plăti creditorilor 55% din datorii

Transporturi si Infrastructura

22 noiembrie 2014

Planuri pentru mai multe exproprieri în București

Transporturi si Infrastructura

20 noiembrie 2014

Republica Moldova: Şi Calea Ferată ar putea fi controlată de ruşi

spune-ti parerea

LASA UN COMENTARIU

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.