Operatorul Telekom România va continua să investească masiv în ţara noastră,  în ciuda marjelor de profit foarte reduse, pentru a menține competitivitatea și pentru a răspunde nevoilor în creștere ale utilizatorilor. Operatorul va îmbunătăţi semnalul de la metrou şi va investi în internet în bandă largă, acesta fiind unul dintre segmentele cheie în viitor. În ceea ce priveşte domeniul energiei, Nikolai Beckers, CEO-ul companiei, a declarat că este o zonă interesantă de creștere, dar doar din 2018, atunci când piața va fi liberalizată.

Capital: Ce ne puteți spune despre planurile pe care le aveți pentru următorul an în România?
Nikolai Beckers: Privim la anul 2016 ca la anul în care vom continua să consolidăm ceea ce am început. Cu doi ani în urmă, am anunțat o strategie complet nouă și viziune clară a ceea ce vrem să ajungem și ce dorim să realizăm: să dezvoltăm prima propunere de servicii de comunicații cu adevărat integrată pe piață, să devenim principalul operator integrat și să oferim excelență în relație cu clienții noștri. Pe tot parcursul anului, ne-am concentrat să aducem cele mai bune și cele mai simple oferte și soluții de comunicații pentru clienții noștri, atât pe segmentul rezidențial de afaceri. Ca rezultat, clienţii Telekom se pot bucura de o nouă experiență cu ofertele noastre intregrate fix-mobil, care înseamnă, pe scurt, servicii de comunicații și divertisment simple, transparente și cu un raport excelent valoare-preț, precum și soluții IT&C menite să ajute afacerile să devină mai competitive. Peste 160.000 de clienți au optat pentru pachetele noastre integrate fix-mobil MagentaONE. Vom continua  să ne concentrăm pe acest segment care a adus rezultate foarte bune și s-a dovedit a fi o propunere relevantă și consistentă pe piața locală.  Să oferim cea mai bună experiență clienților și să investim în tehnologie mai performantă, se numără, de asemenea, printre obiectivele noastre strategice pentru anul viitor. Multe dintre inițiativele noastre de până acum au avut la bază obiectivul de a oferi excelență clienților noștri. Consumatorii caută soluții simple, convenabile și apreciază interacțiunea cu un singur furnizor pentru toate serviciile de comunicaţii. Ofertele convergente au fost răspunsul nostru la așteptările acestor clienți și avem dovezi că este o inițiativă de succes. Conform studiilor noastre interne, clienții MagentaONE sunt cei mai mulțumiți și implicați. Dar nu ne oprim aici. Îmbunătățim constant procesele și modul în care reacționăm la nemulțumirile clienților, pentru a ne asigura că utilizatorii noștri au parte de cea mai bună și rapidă asistență în call center. Primii pași au fost deja făcuți, prin introducerea preluării cu prioritate în call center a clienților MagentaONE, care înseamnă 10 secunde timp de așteptare mediu în call center pentru clienții rezidențiali și de business care au servicii fixe şi mobile integrate. Pentru mine, să atingem leadershipul tehnologic este un scop foarte clar. Trebuie să continuăm să ne consolidăm diferențierea pe o piață foarte dură și să ne menținem competitivitatea pe termen lung.  Pe partea comercială, vom continua să aducem clienților noștri servicii inovative care să acopere toate nevoile lor de comunicare.

Capital: Care sunt cele mai mari preocupări pe care le aveţi?

N.B.: Una dintre cele mai mari preocupări pe care le am şi pe care am exprimat-o de multe ori este cea legată de sustenabilitatea industriei telecom pe o piață puternic condusă de preț. Pentru atât de mulți ani, am văzut o concurență acerbă pe piața locală. Piaţa telecom românească rămâne una dintre cele mai competitive, dar cu un raport calitate-preț dintre cele mai bune. Pentru consumatori, acest lucru înseamnă accesul la cele mai bune servicii, la prețuri extrem de competitive, printre cele mai scăzute din Europa. Pe de altă parte, România este o piață foarte dificilă pentru operatori, ținând cont de nivelul scăzut al venitului mediu lunar per utilizator, cadrul de reglementare împovărător și supra-impozitarea industriei de telecomunicații. Telecom este una dintre industriile cu cel mai mare nivel al investițiilor în infrastructura pentru a menține competitivitatea și pentru a răspunde nevoilor în creștere ale utilizatorilor. Aceste investiții trebuie să fie făcute și în România, în ciuda marjelor de profit foarte reduse.

Capital: Veți mai investi 160 de milioane de euro în rețea? Ce ne puteți spune de planurile legate de rețeaua 4G?
N.B.: Ne continuăm planul de investiţii, având ca priorități infrastructura de FTTH și cea de 4G.  Pentru segmentul fix, extinderea tehnologiilor bazate pe fibră optică (FTTH / FTTB) a fost o prioritate pentru noi și o mare parte din investițiile noastre anunțate pentru acest an sunt orientate spre dezvoltarea rețelei noastre de fibră. Trebuie să investim în bandă largă pentru a menține ritmul și pentru a asigura leadershipul tehnologic. Este unul dintre segmentele-cheie pentru Telekom România și unul dintre domeniile în care ne așteptăm să vedem o creștere semnificativă în viitor, în termeni de venituri și utilizatori. În acest an am implementat o extindere agresivă a rețelei, pentru a ajunge la 25 de orașe și la aproximativ 1,3 milioane de gospodării acoperite, un rezultat semnificativ mai mare decât obiectivul anunțat de un milion de gospodării de la sfârșitul anului 2015. Zona de 4G este printre prioritățile noastre, inclusiv extinderea rețelei și oferte competitive, alături de o rețea FTTH puternică.

Capital: Aveți de gând să îmbunătățiți semnalul şi serviciile de internet la metrou?
N.B.:  Știm că există loc pentru îmbu­nă­tățiri în acest domeniu și sperăm să fim în măsură să spunem mai multe despre acest lucru în viitorul foarte apropiat.
Capital: Ce serviciu considerați că este cel mai bun produs în portofoliul dumneavoastră?
N.B: Punctul nostru forte vine din sinergia operațiunilor noastre mobile și fixe. Deci, aș spune că produsul nostru „vedetă“ este MagentaOne, care oferă pachete integrate de servicii fixe și mobile și care se adresează atât clienților rezidențiali cât și celor de business.

Capital: Ce părere aveți despre expresia că telefoanele smart și tabletele vor deveni noile „televizoare“ ale acestei generații?  
N.B: Cred că nu suntem departe de a ajunge acolo. Mobilitatea a devenit un atu-cheie pentru platformele de conținut și câștigă tot mai mult teren. Urmărim cu atenție această tendință și o includem în strategia noastră. Cu platforma Telekom TV Web & Mobile, combinăm experiența multiscreen cu un conținut de calitate și cu funcționalități inovatoare. Spre exemplu, funcționalitatea Media Player permite redarea de fișiere audio-video de pe orice dispozitiv USB direct pe ecranul televizorului. În plus, şi utilizatorii platformei Telekom TV Web&Mobile pot accesa acum programe TV difuzate cu până la o săptămână în urmă prin intermediul funcției Arhiva TV. Iar prin intermediul opțiunii Înregistrări în Cloud Plus, clienţii Telekom TV pot înregistra şi stoca în contul de cloud asociat ore de conţinut TV.  

Capital: Există servicii care sunt disponibile în alte țări în care grupul Deutsche Telekom este prezent, dar nu și în România?
N.B:
Facem parte din Deutsche Telekom, unul dintre liderii industriei telecom din Europa, iar acest lucru ne oferă acces la resurse considerabile de inovație și expertiză, la care contribuim și noi. De exemplu, grupul DT are o vastă experiență în domeniul soluțiilor IT&C, cu accent pe soluții Internet of Things  și M2M pentru orașe „inteligente“. Acesta este un domeniu pe care plănuim să îl dezvoltăm pe plan local pe teremen scurt și mediu, pornind de la studii de caz din alte ţări din grup.

Capital: Care sunt planurile legate de Nextgen? Există planuri de integrare în Telekom?
N.B: Toate companiile din grup lucrează sincronizat pentru a valorifica la maximum sinergia fix-mobil. La acest moment, nu există planuri de integrare legală cu Telekom.

Capital: Ce ne puteţi spune despre planurile din domeniul energiei?
N.B: Îmi mențin poziția exprimată anterior – aceasta este o zonă interesantă de creștere, dar, în acest moment, nu văd un model de afaceri viabil pe piața locală. Vom reevalua oportunitatea în 2018, atunci când piața va fi liberalizată.

SCURT CV

Nikolai Beckers a fost CEO T-Systems Franţa începând din septembrie 2011. El are o experienţă extinsă în telecomunicaţii, IT&C, Internet și Social Media. Beckers și-a început cariera în 1989 în cadrul Deutsche Bank și a ocupat o serie de poziţii de management ca președinte și CEO al Deutsche Telekom Franţa, Managing Director al Deutsche Telekom Filipine, Financial Director al T-Online Franţa. El a fost, de asemenea, CEO al subsidiarei DT din FYROM. Beckers deţine un MBA la Universitatea din Koln, Germania.

Te-ar putea interesa și: