Cu noul S90 Volvo vrea să se bazeze pe designul şi fiabilitatea automobilelor sale pentru a oferi o alternativă la BMW Seria 5, Mercedes-Benz E-Class şi Audi A6 în condiţiile în care actualul S80 nu a reuşit să devină un competitor serios. Anul trecut, Volvo a vândut doar 12.500 de automobile S80, comparativ cu peste 373.000 de automobile Seria 5 vândute de BMW.

După introducerea SUV-ului XC90 în acest an, sedanul de lux S90 este următorul pas în strategia Volvo de a-şi creşte vânzările anuale cu 60% până la 800.000 de vehicule în 2020. Producătorul suedez se aşteaptă ca cel puţin 80% din cumpărătorii sedanului să fie cei care achiziţionează pentru prima dată un automobil marca Volvo, un procent dublu faţă de SUV-ul XC90.

'S90 va fi testul suprem. Din toate maşinile pe care le vom lansa în următorii patru ani, din punctul meu de vedere, S90 va constitui cea mai mare provocare', a declarat joi directorul de vânzări de la Volvo, Alain Visser. Acesta a precizat că noul S90 va fi prezentat la Salonul auto de la Detroit, în luna ianuarie 2016, şi va fi urmat de o versiune wagon V90. În schimb, compania suedeză a decis să nu participe la Salonul auto de la Frankfurt, care îşi deschide porţile săptămâna viitoare, pentru a utiliza la maxim bugetul său de marketing. Pentru Volvo, un stand la Salonul de la Frankfurt ar fi însemnat 'să cheltuie milioane de euro pentru a arăta că Audi, BMW şi Mercedes sunt mai mari ca noi', a apreciat Visser.

În luna august 2010, conglomeratul chinez Zhejiang Geely Holding a cumpărat Volvo Cars de la grupul american Ford Motor Company pentru aproximativ 1,3 miliarde de euro. Cu toate acestea, după un program de investiţii în valoare de 11 miliarde de dolari, Volvo Cars a ajuns la o marjă de profit de 2,2% în primul semestru, faţă de 8,9% în cazul BMW.

SURSA: Agerpres