După discuţii cu preşedintele Braziliei, Dilma Rousseff, şeful diviziei Volkswagen din Brazilia, Thomas Schmall, a anunţat că firma germană va investi 236 milioane de dolari pentru a produce o nouă versiune a modelului Golf la uzina din Sao Jose dos Pinhais, în statul Parana.
"Prin extinderea producţiei, valoarea totală a investiţiei Volkswagen în perioada 2012 – 2016 se va ridica la 4,1 miliarde de dolari. Decizia arată încrederea Volkswagen în Brazilia, care se impune din ce în ce mai mult ca unul dintre cei mai importanţi producători auto din lume", a afirmat Michael Macht, responsabil cu producţia în America Latină.

Şi Mercedes, divizia de lux a producătorului auto german Daimler, a anunţat săptămâna aceasta că va investi 500 de milioane de reali (224 de milioane de dolari) pentru a construi o nouă fabrică în Brazilia, unde va asambla sedanul C-Class şi SUV-ul GLA.

Noua fabrică va fi construită în oraşul Iracemapolis din statul Sao Paulo. Finalizarea investiţiei este preconizată pentru 2016, când fabrica ar urma să producă 20.000 de vehicule anual. Uzina va crea aproximativ 1.000 de locuri de muncă, iar furnizorii ar urma să angajeze 3.000 de muncitori.

Mercedes produce deja camioane şi autobuze în statele Minas Gerais şi Sao Paulo.

Anul acesta, vânzările de maşini în Brazilia, a patra mare piaţă auto din lume, au atins nivelul record de 4,3 milioane de unităţi, conform datelor grupului Anfavea. Deoarece pieţele dezvoltate, cum ar fi cele din Europa şi SUA, se extind într-un ritm mai lent, producătorii auto aleg să investească în alte ţări, cum ar fi Brazilia.

Şi compania germană Audi a anunţat luna trecută că intenţionează să investească 500 milioane de reali pentru o fabrică în Sao Jose dos Pinhais, în statul Parana din sudul Braziliei. În octombrie 2012, BMW a informat că va cheltui 200 de milioane de euro pentru o uzină în statul Santa Catarina, unde vor fi produse anual 30.000 de vehicule.

Interesul companiilor auto din Germania de a construi noi fabrici în Brazilia vine şi ca urmare a faptului că majorarea taxelor pe vehiculele străine a făcut mai dificilă vânzarea maşinilor importate în statul din America Latină.

Producătorii de maşini de lux vor să se extindă pe piaţa din Brazilia pentru a exploata cererea în creştere din acest stat, dar Guvernul de la Brasilia a complicat planurile lor, după ce majorarea taxelor pe vehiculele străine a făcut mai dificilă vânzarea maşinilor importate în statul din America Latină.

Modelul Mercedes-Benz A-Class era produs la fabrica Juiz de Fora din 1999, Daimler fiind primul producător de maşini de lux cu fabrică în Brazilia. Producţia auto a fost oprită în decembrie 2010, iar în fabrică se produc acum camioane.
Sursa: Agerpres