Aceste tronsoane sunt: E81 – Halmeu – Livada – Satu Mare; E58 – Livada – Baia Mare – Dej; E578 – Sărăţel – Reghin; E581 – Bârlad – Albiţa; E70 – Craiova – Caracal – Alexandria.

În viitorul apropiat se vor analiza proiectele de semnalizare rutieră pentru drumurile europene aflate spre finalul lucrărilor de reabilitare, cu intenţia de a realiza semnalizarea rutieră direct în lumina asigurării limitei de viteză sporite în localităţi.

‘În anii care au trecut de la ridicarea limitei de viteză la 70 km/h în localităţile de pe DN 1 între Bucureşti şi Predeal, şoferii români au dat dovadă de maturitate şi nu au abuzat, în marea lor majoritate, de această prevedere. Dacă în localităţi precum Comarnic, Azuga sau Buşteni se circulă în condiţii bune cu limita de 70 km/h, nu văd de ce nu am putea extinde această prevedere şi pe alte drumuri’, a declarat Ovidiu Silaghi, Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii

Creşterea limitei de viteză în localităţi va conduce la o reducere a duratei de deplasare pe tronsoanele respective, la sporirea capacităţii drumului prin creşterea fluenţei traficului şi prin reducerea ambuteiajelor – fapt care va reduce şi poluarea mediului înconjurător cauzată de transportul rutier. Pe de altă parte, această măsură va conduce la reducerea frustrării şoferilor aflaţi în deplasări pe distanţe lungi precum şi la reducerea numărului de depăşiri în localităţi, ambii factori fiind corelaţi cu reducerea numărului de accidente rutiere, se menţionează în comunicatul MTI.

Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii are în vedere implementarea acestei măsuri şi în alte coridoare de drum european, cum ar fi E671 Satu Mare – Timişoara, E60 Oradea – Braşov, E81 Satu Mare – Piteşti, E58 Dej – Suceava, E85 Suceava – Bucureşti, E583 Săbăoani – Iaşi, E68 Nădlac – Braşov, E578 Reghin – Chichiş şi E70 Moraviţa – Craiova.
SURSA: Agerpres