Acest lucru este valabil atât pentru persoanele fizice cât și pentru cele juridice.

„Iau în calcul în acest moment dacă este nevoie să prelungim perioada pentru depunerea cererilor de amânare a ratelor. O decizie va fi luată şi o voi comunica cât mai curând.

Iau în calcul în acest moment acest lucru de prelungire a perioadei pentru depunerea solicitărilor de amânare a ratelor la bănci pentru persoane fizice şi juridice”, a afirmat Cîţu într-un interviu pentru Radio România Actualităţi.

Ce se întâmplă cu băncile care refuză amânarea

În cazul în care sunt întâmpinate probleme în relaţia cu banca, respectiv un refuz sau o tergiversare a deciziei de aprobare a amănării ratelor, potrivit ministrului, persoanele trebuie să comunice aceste probleme prin intermediul linkului de pe site-ul Ministerului Finanţelor.

„Trebuie să ne scrie. Pe MFP avem un link unde oamenii ne pot spune care sunt problemele. Noi vom redirecţiona imediat aceste observaţii sau plângeri către Banca Naţională care este reglementatorul sistemului financiar bancar şi către băncile respective cerându-le să respecte normele ministerului Finanţelor Publice”, a răspuns Florin Cîțu, întrebat ce se întâmplă dacă banca refuză sau tergiversează decizia de amânare a plăţii ratelor.

Peste 200.000 de cereri de amânare

Marți, ministrul finanțelor a anunțat că băncile au primit circa 270.000 de cereri pentru amânarea plăţii ratelor la credite, majoritatea pentru credite de consum, o parte fiind în baza Ordonanţei de Urgenţă iar o parte în cadrul programelor derulate de bănci.

„Sunt 270.000 de cereri către bănci. Acestea includ cereri şi pentru programe pe care le au incluse băncile dar nu sunt legate de ordonanţa noastră. Din cele 270.000, 170.000 de cereri au fost acceptate, care includ atât cererile care vin pe baza ordonanţei, cât şi cererile care vin în afara ordonanţei. Pot să vă spun că majoritatea cererilor sunt pentru credite de consum, dar sunt şi cereri de la companii şi cereri de la persoane fizice cu credite ipotecare. Şi acel program merge foarte bine.

Ne-am uitat şi la numărul sesizărilor. Nu este mare. Procentul de revocări este de 0,1% din cereri, deci foarte mic. Toate aceste sesizări le preluăm şi le îndreptăm către Banca Naţională şi către Asociaţia Română a Băncilor pentru a fi rezolvate, pentru a vedea dacă acolo a fost un abuz, dacă normele nu au fost aplicate cum trebuie sau cum putem să rezolvăm problema”, a menţionat Florin Cîţu, într-o conferinţă de presă.