Potrivit unui proiect denumit “Small BEV (Battery Electric Vehicle)”, inginerii de la VW se grăbesc să pună la punct un automobil complet electric de mărimea unui Polo, care ar urma să coste undeva între 20.000 şi 25.000 de euro.

Aceasta înseamnă că va fi mai ieftin decât modelul electric Volkswagen ID.3, care a fost lansat pe piaţă în luna septembrie.

Nu există prea multe detalii

Volkswagen nu a oferit alte detalii cu privire la modul în care ar putea arăta viitorul automobil electric de masă, când ar putea fi lansat şi unde ar putea fi construit.

Grupul auto german estimează că noile ţinte de emisii mai stricte ale Uniunii Europene îl vor forţa să crească proporţia ocupată de vehiculele hibride şi electrice în vânzările sale totale de autoturisme în Europa până la 60% în 2030, de la o ţintă anterioară de 40%.

Investițiile au fost majorate

La începutul acestei luni, Volkswagen şi-a majorat investiţiile planificate în tehnologiile digitale şi vehiculele electrice până la 78 miliarde euro în următorii cinci ani, dintre care aproximativ 35 miliarde euro vor fi investite în mobilitate electrică.

În prezent, marca VW intenţionează să construiască 1,5 milioane de autoturisme electrice până în 2025.

Volkswagen vrea să devină lider pe piața vehiculelor electrice

Scopul investiţiei este ca Volkswagen „să devină lider pe piaţa vehiculelor electrice”, a precizat VW, care a anunţat de asemenea o investiţie suplimentară de 14 miliarde de euro la divizia IT şi la cea care se ocupă de conducerea autonomă.

„Transformarea grupului nu este afectată de pandemia de coronavirus (COVID-19) ci este accelerată”, a afirmat directorul general al Volkswagen, Herbert Diess.

Dar efectele pandemiei „se simt cu siguranţă”, a adăugat şeful VW, anunţând că în primele opt luni din acest an vânzările grupului pe plan global au scăzut cu 21,5%, la 5,6 milioane de vehicule.

Compania se așteaptă la un declin al câștigurilor

Fără a da cifre exacte, Herbert Diess a precizat că Volkswagen se aşteaptă în 2020 „la un declin sever al câştigurilor”, comparativ cu 2019, iar vânzările vor fi mult mai scăzute faţă de anul trecut.

De asemenea, şeful VW a subliniat importanţa Chinei – cea mai mare piaţă auto globală – în dezvoltarea vehiculelor electrice.

„Creşterea pe piaţa auto chineză va fi predominant pe segmentul vehiculelor electrice în acest deceniu”, a declarat Diess.