Au trecut deja câteva zile de când autostrada București-Ploiești a fost deschisă traficului și mai mulți șoferi care au circulat deja pe ea au declarat că autostrada prezintă porțiuni în care are denivelări, lucru pe care l-am simțit și noi atunci când am realizat testul comparativ despre care am scris recent. Concluzia? Problemele cu planeitatea nu au fost rezolvate în totalitate, deși autorirățile au decis amânarea tocmai pentru acest lucru.

Declarații ale utilizatorilor SkyScraperCity

Pentru că cel mai bun argument sunt opiniile celor care au testat deja autostrada, ne-am gândit să redăm mai jos părerile utilizatorilor de pe forumul specializat în infrastructură SkyScraperCity, care au încercat autostrada A3, păreri care sunt favorabile autostrăzii, mai puțin cele legate de acest aspect.

Nu mai puțin de 8 utilizatori ai forumului au afirmat că București-Ploiești prezintă probleme de planeitate.

"Rulaj de nota 8-9. Sunt zone cam vălurite pe tronsonul Pizzarotti", a fost prima impresie a userului "Baiazid" pe forumul SkyScraperCity, după deschiderea autostrăzii.  

"Într-adevăr sunt porțiuni vălurite (~km 34) + trecerea peste Ialomița, care chiar dacă a fost refacută tot "se simte" (la ~120km/h)", spune utilizatorul "Mache" al forumului.

"Porțiunea din A3 a firmei italiene este cu multe denivelări, simțeam că merg pe drumul de camioane Buftea-Ploiești", este de părere utilizatorul "NeaSuciu".

"Mari bube nu sunt, dar e vălurită bine", spune și Marian66 pe skyscrapercity.com.

"Lotul Pizzarotti e, într-adevăr, puțin cam vălurit (e clar ca așa va rămâne)" arată Mircea_dogy.

"Cel mai mult mi-au plăcut marcajele și senzația de tunel de lumină – priceless! (am putut merge adeseori și cu faza lungă datorita lipsei traficului). Însă am fost profund dezamăgit de calitatea suprafeței de rulare!!! Vălurită și cu "zburatoare" la aproape toate podurile, în special pe tronsoanele Euroconstruct și Pizarotti", arată Earthchild.

"Primul tronson este cu adevărat vălurit, dar accceptabil", scrie userul "sage13".

"Sunt vizibile mai multe astfel de locuri în care șoseaua este valurită", arată "trickshot".
La finele lunii trecute, reprezentanţii Ministerului Transporturilor au declarat că autostrada nu va fi deschisă pe 30 iunie 2012 pentru că circulația în condițiile de acum ar pune în pericol siguranța participanților la trafic. Autoritățile au acuzat atunci probleme de planeitate.

Autostrada București-Ploiești a fost deschisă pe 19 iulie cu o restricție de viteză de 100 km/h.  

Septimiu Buzaşu, secretar de stat în cadrul Ministerului, a precizat că viteza maximă admisă pe autostrada Bucureşti-Ploieşti este de 100 km/h, urmând să fie ridicată la 130 km/h abia după ce şoferii se vor acomoda şi dacă nu se vor înregistra accidente sau incidente.