‘În trecut, România era foarte atractivă pentru investitorii din industria IT&C datorită angajaţilor înalt calificaţi şi a barierelor de intrare scăzute, în special în ceea ce privea crearea de reţele de fibră optică ce puteau fi construite aerian (…) De când a devenit obligatoriu ca aceste reţele să fie trecute în subteran, situaţia s-a schimbat, şi de la o piaţă cu profit mic-costuri mici am trecut rapid la un model care acum presupune costuri ridicate şi venituri mici. Context care nu numai că îi afectează pe jucătorii deja activi aici, forţându-i pe mulţi să reducă investiţiile, costurile şi numărul angajaţilor sau chiar să intre în faliment, dar îi descurajează şi pe investitorii străini care ar putea fi interesaţi să investeasca în piaţa românească, să creeze noi joburi, aducând astfel noi venituri la bugetul de stat (…)’, explică Stuart Evers, CEO Euroweb România, într-un comunicat de presă, remis marţi AGERPRES.
Conform estimărilor companiei, în acest moment piaţa românească de IT&C a ajuns la o valoare totală de aproximativ 9,4 miliarde de euro, din care sectorul de telecomunicaţii valorează 3,4 miliarde de euro, ceea ce reprezintă circa 2,5% din PIB.
Specialiştii Euroweb consideră că dacă în 2009-2010 costurile generate de operarea reţelei de fibră optica erau circa 30 de euro/kilometru, în prezent acestea au crescut cu peste 300%, ajungând 100 de euro/kilometru.
‘În acelaşi timp, o companie de telecomunicaţii gestionează sute de kilometri de fibră optică în fiecare oraş, ceea ce generează o creştere uriaşă a costurilor. Mai mult, operatorii de telecomunicaţii, în general, încheie contracte pe cinci ani cu cei care instalează fibra optică, în timp ce clientul final îşi asumă angajamente ce se intind pe maxim 24 de luni, situaţie care, din nou, creşte costurile şi riscurile pentru fiecare nouă bucată de infrastructură construită şi face piaţa în ansamblul ei mult mai mai scumpă, în timp ce veniturile rămân la acelaşi nivel scăzut’, se notează în analiza Euroweb.
Compania Euroweb, una dintre cele mai importante din sectorul telecomunicaţiilor la nivel local, furnizeaza soluţii de comunicaţii IP şi Internet destinate segmentului de afaceri, precum şi integrarea strategică a serviciilor complementare acestora, cum ar fi VoIP şi video-telefonie.
Euroweb deţine una dintre cele mai largi reţele de fibră optică în România (2.000 km) şi este unul dintre puţinii operatori din piaţa locală care deţine şase puncte transfrontaliere: Borş, Nădlac, Jimbolia, Giurgiu, Negru Vodă şi Ungheni.